ممنوعیت تولید تلفن‌های همراه کوچک در انگلیس

به دنبال افزایش نگرانی‌ها برای استفاده از تلفن‌همراه بین زندانیان، بریتانیا تلاش می‌کند فروش گوشی‌های تلفن‌همراه با اندازه‌های کوچک را که شبیه به دزدگیر اتومبیل ساخته می‌شود و قابلیت تشخیص آن وجود ندارد ممنوع کند.

به گزارش فارس به نقل از سلولار – نیوز، دولت انگلیس اعلام کرد که در این زمینه همکاری‌هایی را با "مرکز جرایم رایانه‌ای" و "آژانس جرایم سازمان‌یافته"(Soca) وابسته به "سازمان ملی استانداردهای تجاری " آغاز کرده است.

این گوشی‌ها که معمولا توسط شرکت‌های تولیدکننده اتوموبیل تبلیغ می‌شوند، با آرم شرکت‌های خودروساز به تولید انبوه می‌رسند و این روزها محبوبیت فراوانی بین مردم دارند.

دولت انگلیس اعلام کرده است که این گوشی‌ها همچنین به صورت متفاوت با مدل‌های کنونی ساخته شده‌اند و به گفته یک شرکت چینی سازنده آن‌ها، در این محصولات به میزان اندک از فلزها استفاده شده است و به همین خاطر در بررسی‌های صورت گرفته نمی‌توان آن‌ها را از دزدگیر اتومبیل تمیز داد.

"لورد تابی هریس"(Lord Toby Harris) مدیر مرکز ملی استانداردهای تجاری بریتانیا در این خصوص گفت: «مرکز ما بررسی‌های جدید انجام می‌دهد تا هرگونه ابزار و وسایلی که بتواند به عموم مردم آسیب بزند، وارد بازار نشود. این گوشی‌ها که غالبا به صورت آنلاین فروخته می‌شوند مورد نظارت قرار نمی‌گیرند و ما قصد داریم فروشندگان آنلاین را مجبور کنیم جلوی فروش این محصولات را بگیرند».

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  2