مرگ بیش از ۱۱ یوزپلنگ در تصادفات جاده ای طی یک دهه (+عکس)

یکی از غم انگیزترین موارد از تلفات یوز در شمال پارک ملی توران، در تاریخ 8 و 9 مرداد 1389 اتفاق افتاد، زمانیکه تصادف و مرگ دو توله یوزپلنگ در 8 کیلومتری غرب روستای عباس آباد توسط پلیس راه به محیط بانان گزارش داده شد، محلی که ایستگاه محیط بانی شمالی توران در آن واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به  نقل از عصر ایران پس از مرگ دست کم 11 یوزپلنگ از حدود 70 یوزپلنگی که در کل کشور وجود دارد طی یک دهه اخیر مسئولان از نصب تابلوهای عبور یوز در یکی از مهمترین زیستگا ههای این گونه ارزشمند خبر می دهند.

به گزارش مهر، روز گذشته مدیرکل محیط زیست استان سمنان از نصب  تابلوهایی با عنوان مسیر عبور یوزپلنگ در شهرستان شاهرود جاده میامی- مشهد و حوالی جاده ورودی به بیارجمند نخبر داده است.

به گفته وی، با توجه به قرار گرفتن مجموعه حفاظت شده توران به عنوان بزرگترین ذخیره گاه زیست کره کشور در جوار جاده اصلی سمنان –  مشهد و جاده اصلی شاهرود – بردسکن،  به منظور آموزش و ترغیب مردم به ویژه مسافران و رانندگان به رعایت سرعت مناسب در این محل ها، تابلو هایی با مضمون محل عبور حیوانات وحشی، البته با اندازه ای بزرگتر و با نماد یوزپلنگ آسیایی تهیه و به زودی در گذرگاه های عبور این گونه نادر نصب می شود.

height=241

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

58  ⁄    =  29