هشدار روسیه درباره دخالت‌ نظامی در سوریه

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه درباره دخالت‌نظامی در سوریه تاکید کرد که هرگونه دخالت نظامی در سوریه بدون تفویض سازمان ملل نقض خطرناک قوانین بین المللی است.

به گزارش العالم،  وزیر امور خارجه روسیه در شرایطی که زمزمه تدارک آمریکا وبرخی دیگر از کشورهای غربی برای دخالت نظامی در سوریه به بهانه استفاده دمشق از سلاح شیمیایی شینده می شود، در سخنانی که به صورت مستقیم از العالم نیز پخش شد، تاکید کرد که غرب سعی می کند به هر شیوه ای بر سر راه فعالیت کارشناسان سازمان ملل در سوریه مانع تراشی کند.

لاوروف گفت: برخی تصاویر ثابت می کند که ماده ای سمی در الغوطه در ریف دمشق بکار رفته است که شبیه به موادی است که توسط گلوله های خمپاره از سوی گروه های مسلح در حومه حلب بکار گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد که باید بحران سوریه را با تعقل و ایجاد شرایط مصالحه حل و فصل کنیم زیرا استفاده از زور ممکن است به تشدید اختلافات در جهان اسلام منجر شود.

وزیر امور خارجه روسیه گفت: اشتباهی بزرگ است که مخالفان در سوریه حکومت کنند و این امر به جنگی داخلی منجر خواهد شد.

وی افزود: معاذ الخطیب، رییس پیشین ائتلاف "ملی" معارضان سوریه پس از آنکه با گفتگو با دولت سوریه بدون پیش شرط موافقت کرد، برکنار شد.

لاوروف همچنین خاطرنشان کرد: فعالیت ناظران عرب در سوریه پس از آنکه به نتایجی منطقی در پاییز گذشته دست یافتند، به حالت تعلیق درآمد.
 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  2