موسسه میزان ۲۵هزار شغل ایجاد کرد

معاون وزیر تعاون،کارورفاه اجتماعی خواستارایجاد نظام صلاحیت حرفه ای درکشوربرای شناسایی و ورود افراد دارای مهارت به بازار کارشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،در همایش ملی کارآفرینی و آموزش فنی و حرفه ای که به ابتکار موسسه مالی اعتباری میزان در مشهد برگزار شد ، صاحبنظران بر ایجاد فرصت های شغلی پایدار از طریق توسعه کارآفرینی تاکید کردند.
در این همایش کورش پرند معاون وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان این که توسعه بازار کار و مهارت آموزی نیاز کشور است، افزود: نباید اجازه دهیم که افراد فاقد مهارت جذب بازار کار شوند زیرا در بسیاری از موارد آنها سرمنشا زیان هنگفتی به مردم بوده اند.
وی با بیان این که امروزه در بسیاری از کشورها صلاحیت حرفه ای افراد متقاضی کار مورد سنجش قرار می گیرد و براساس آن جذب بازار کار می شوند، ادامه داد: در ایران نیز نظام صلاحیت حرفه ای متقاضیان کار طراحی و تدوین شده از این رو انتظار داریم قوانین دولت و مجلس به سمتی هدایت شود که این نظام اجرایی گردد.
وی در ادامه خواستار جذب نخبگان مهارتی در بخش های تولیدی شد و ادامه داد: برای این که کار افرینی را در جامعه نهادینه کنیم، بایستی آموزش های کار آفرینی از سنین کودکی آغاز شود.

ایجاد 25 هزار شغل توسط میزان
در ادامه این همایش عیلامی نایب رئیس هیات مدیره موسسه مالی و اعتباری میزان در سخنانی با تشریح خدمات این موسسه در بخش ایجاد اشتغال گفت: میزان با ارایه تسهیلات به بخش های چون کشاورزی ، صنعت ، مسکن و بازرگانی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به سهم خود در ایجاد فرصتهای شغلی پایدار نقش موثری داشته بطوریکه در پنج ماه اول سال قبل 25 هزار شغل ایجاد کرده است.
وی با بیان این که در سال حماسه اقتصادی ایجاد اشتغال از جمله راهبردهای موسسه میزان است ،ادامه داد: میزان در سالهای گذشته هیچگاه وارد فعالیتهای دلالی مخرب و سوداگرانه نشده است ، از اینرو شاهدیم که برخلاف برخی بنگاههای اقتصادی ، میزان هیچگاه به سمت پولسازی از طریق سفته بازی وفعالیتهای مخرب حرکت نکرده، بلکه کوشش کرده است با فعالیت سالم و ارایه خدمات بانکی براساس موازین قانونی و شرعی بستر ساز توسعه اقتصادی باشد.
وی در ادامه با اشاره به پیامدهای بیکاری از جمله جرم و بزهکاری ، خواستاراجرای صحیح اصل 44 و توجه به به سهم تعاون در اقتصاد کشورشد و تصریح کرد: ایجاد کار از جمله رسالتهای نهادهای مالی است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. محمدمصطفی زاده می گوید

    نمی دونم من به یک وام احتیاج دارم کسی بمن جواب نمی ده اصلا برادر کوچکم 6ماه دنبال وام ازدواج است نمی تونه بگیره

ارسال یک پاسخ

4  ×    =  4