واکنش یوسفیان ملا به فرایند انتخاب سیف

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به عدم تشکیل جلسه دیروز این ستاد گفت: اقدام اخیر دولت مبنی بر معرفی رئیس‌کل بانک مرکزی با پیشنهاد وزیر اقتصاد، جایگاه بانک مرکزی را به معاونت وزارت اقتصاد تنزل داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با تسنیم در پاسخ به این پرسش که آیا انتخاب رئیس‌کل بانک مرکزی بر اساس قانون پولی و بانکی سال 1339 قانونی است یا خیر، تصریح کرد: زمانی که قوانین برنامه تصویب شد قانون سال 1339 نقض شد بنابراین اگر در قانون برنامه پنجم توسعه بندی درباره انتخاب رئیس‌کل نیامده باید از قانون برنامه چهارم استفاده می‌شد.

وی ضمن تأکید بر اینکه قانون مؤخر باید مورد توجه دولت در انتخاب رئیس‌کل بانک مرکزی قرار می‌گرفت، اظهار داشت: تا الآن بانک مرکزی مانند یک وزارت‌خانه در دولت رسمیت داشت ولی با اقدام اخیر دولت مبنی بر انتخاب رئیس‌کل بانک مرکزی با معرفی و پیشنهاد وزیر امور اقتصاد و دارایی جایگاه رئیس‌کل بانک مرکزی به معاون وزیر تنزل پیدا کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: البته اینکه رئیس‌کل بانک مرکزی را وزیر اقتصاد پیشنهاد کرد برای مجلس بهتر است چراکه از این پس وزیر اقتصاد باید درباره عملکرد بانک مرکزی به مجلس پاسخگو باشد و نمی‌تواند به‌بهانه‌های مختلف از پاسخگویی طفره برود.

* جلسه ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی تشکیل نشد

یوسفیان در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود درباره جلسه روز گذشته ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی، اظهار داشت: درحالی که پیش از این بنا به تشکیل جلسه بود اما به‌دلیل نامشخصی جلسه دیروز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی لغو شد.

وی با بیان اینکه بررسی قانون سلامت اداری جزو دستور جلسه دیروز ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بود، افزود: بنده در روزهای اخیر قانون سلامت اداری را خدمت آقای رئیس جمهور و معاون اول ایشان ارائه دادم تا در صورت تأیید دولت به‌منظور اجرا در دستور کار قرار گیرد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: قانون سلامت اداری کامل‌ترین قانون برای مبارزه با فساد در تمام سطوح است ولی هنوز دستور العمل اجرایی آن نهایی نشده است؛ البته معاون اول هم بعد از مشاهده قانون آن را تأیید کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  19  =  21