تحقیق و تفحص از وزارت نفت دولت احمدی‌نژاد

روزنامه مردمسالاری نوشت:

عضو کمیسیون انرژی مجلس، توضیحاتی درباره درخواست 25 نفر از نمایندگان برای تحقیق‌و ‌تفحص از وزارت نفت در جریان بلوکه شدن سه هزار میلیارد دلار از وجوه حاصل از فروش این وزارتخانه در یکی از بانک‌های خارج ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛جلیل جعفری بنه خلخال نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست 25 نفر از نمایندگان برای تحقیق‌و ‌تفحص از وزارت نفت در جریان بلوکه شدن سه هزار میلیارد دلار از وجوه حاصل از فروش نفت در یکی از بانک‌های خارج گفت: درخواست برای این تحقیق‌و‌تفحص به حدود 6 ماه پیش باز می‌گردد که در جریان فروش نفت ایران و میعانات گازی به علت تحریم بانکی ایران از سوی آمریکا وجوه حاصل از فروش این مقدار نفت در یکی از بانک‌های مالزی بلوکه می‌شود.

وی افزود: در همین ارتباط فردی که نقش بخش خصوصی را در فروش نفت ایران ایفا می‌کرد با باز کردن ال سی در یکی از بانکهای مالزی قصد انتقال وجه فوق‌الذکر را به مبلغ 9000 میلیارد تومان داشت که به دلیل تحریم اعمال شده این وجه در بانک مالزی بلوکه شد. عضو کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت:نکته دیگری که در این خصوص وجود دارد این است که گفته می‌شود این فرد با وجه مذکور اقدام به خرید بعضی از شرکتهای سازمان تأمین اجتماعی کرده و در همین ارتباط مسئولانی از سازمان تأمین اجتماعی، وزارت نفت و بانک‌های داخلی که تضمین‌هایی را تا زمان دریافت ارز حاصل از فروش نفت به وزارت نفت داده بودند، به کمیسیون فرا خوانده شدند.

بنابر این گزارش، جعفری خاطرنشان کرد: ابتدا بنا بود تا این موضوع در جلسات کمیسیون حل‌و‌فصل شود اما در نهایت مقرر شد که رأی‌گیری در خصوص انجام این تحقیق‌و‌تفحص در کمیسیون انجام شده و در صورت تصویب این طرح برای رأی‌گیری نهایی به صحن مجلس ارائه شود.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم این طرح توسط آقای مسعود میر‌کاظمی در مورد فروش نفت مطرح شده است.

به گزارش خانه ملت؛حسین امیری‌خامکانی نماینده زرند با اشاره به آخرین وضعیت طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت گفت: تا آنجایی که اطلاع دارم این طرح توسط آقای مسعود میر‌کاظمی در مورد فروش نفت مطرح شده است.وی افزود: منتها آقای میرکاظمی که طراح اصلی طرح تحقیق و تفحص از وزارت نفت هستند، موضوع را با جدیت پیگیری نکرده و به نظرم این طرح مسکوت مانده است.سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: معمولا طرح‌های این چنینی را طراح اصلی یا امضا‌کنندگان طرح، پیگیری می‌کنند ولی تا به حال این طرح با جدیت پیگیری نشده است.

امیری‌خامکانی در پاسخ به این پرسش که تحقیق و تفحص از وزارت نفت مربوط به کدام دوره وزارت نفت است؟ گفت: این طرح در خصوص فروش اخیر نفت یعنی زمان وزارت آقای رستم قاسمی است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پاسخ به این سوال که نقش «ب ز» در مطرح شدن تحقیق و تفحص از وزارت نفت چیست؟ گفت: چون این طرح به صورت جدی مطرح نشده لذا بنده اطلاعی از آن ندارم. همچنین در این خصوص نایب‌رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه هنوز موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت به تصویب نرسیده است، به تشریح ارتباط «ب . ز» با موضوع تحقیق و تفحص احتمالی از این وزارتخانه پرداخت.

به گزارش خبرگزای خانه ملت؛علی مروی در مورد موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت اظهار داشت: درخواست تحقیق و تفحص از وزارت نفت به کمیسیون انرژی ارجاع شده و این درخواست در حال بررسی است.

وی افزود: هنوز موضوع تحقیق و تفحص از وزارت نفت به تصویب نرسیده است و کمیسیون انرژی درباره آن تصمیم‌گیری خواهد کرد.نایب رئیس کمیسیون انرژی با اشاره به نقش آقای «ب.ز» در فروش نفت ایران ادامه داد: «ب . ز» مقداری نفت از وزارت نفت برای فروش در بازارهای جهانی دریافت کرده است؛ آقای «ز» مقداری از این نفت را به فروش رسانده و پول آن را به یکی از بانک‌های خارجی واریز کرده اما وزارت نفت به علت تحریم نتوانست آن مبلغ را برداشت کند.به گزارش باشگاه خبرنگاران؛وی تصریح کرد: البته درباره واریز این پول اختلاف‌نظرهایی وجود دارد ولی «ز» می‌گوید که آن را به بانک تحریم شده واریز کرده است، اما مخالفان معتقدند که «ز» پول حاصل از فروش نفت ایران را به بانکی که متعلق به خود وی بوده، واریز کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

20  +    =  28