افزایش ۱۰۰ هزار بشکه‌ای تولید میعانات گازی ایران

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش 100 هزار بشکه ای تولید سوخت مایع ایران در جولای و اوت 2013 خبر داد و اعلام کرد تولید نفت خام ایران در این دوره 2.8 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود موسوم به «دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده های نفتی تولید شده در کشورها بجز ایران» از افزایش تولید سوخت مایع ایران در دو ماه جولای و اوت 2013 خبر داد.

بر اساس این گزارش تولید سوخت مایع ایران شامل نفت خام و میعانات گازی در جولای و اوت 2012 بالغ بر 3.3 میلیون بشکه در روز بوده که این رقم در دوره مشابه سال جاری 100 هزار بشکه در روز افزایش یافته و به 3.4 میلیون بشکه در روز رسیده است.

از این رقم 2.8 میلیون بشکه در روز مربوط به تولید نفت خام ایران بوده است. بر این اساس تولید نفت خام ایران در جولای و اوت 2013 نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییری نداشته و در سطح 2.8 میلیون بشکه در روز باقی مانده است. تولید نفت ایران طی 8 ماه گذشته به ثبات رسیده و در سطح 2.8 میلیون بشکه در روز باقی مانده است. 

متوسط تولید سوخت مایع ایران در سه سال گذشته 4 میلیون بشکه در روز بوده که بدین ترتیب در پی تحریم  نفتی غرب تنها 600 هزار بشکه در روز از تولید سوخت مایع ایران کاسته شده است.

متوسط تولید نفت خام ایران در سه سال گذشته نیز 3.5 میلیون بشکه در روز بوده است که بر این اساس تولید نفت ایران در جولای و اوت امسال نسبت به متوسط سه سال گذشته 700 هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده است. 

بر اساس قانون تحریم نفت ایران که در کنگره آمریکا به تصویب رسیده است اداره اطلاعات انرژی آمریکا موظف است هر دو ماه یک بار گزارشی در مورد وضعیت بازار جهانی نفت و تأثیر تحریم ایران بر این بازار منتشر کند. این گزارش با عنوان «دسترسی پذیری و قیمت نفت و فرآورده‌های نفتی تولیدشده در کشورها به‌جز ایران» منتشر می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =