حل مشکل تامین ارز کالاهای اساسی در بانک مرکزی

معاون اجرایی وزیر صنعت از حل مشکلات تأمین ارز کالاهای اساسی در بانک مرکزی خبر داد و گفت: ترخیص نهاده از هفته گذشته شروع شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،محمد صادق مفتح در گفت وگو با  تسنیم، در مورد مشکل  اتحادیه‌ها برای تأمین نهاده ها به رغم قول‌هایی که وزیر صنعت برای اختصاص ارز و توزیع با نرخ1226 تومان داده، اظهار داشت: ارز کالاهای اساسی از جمله نهاده 1226 تومان است و با این نرخ توزیع می‌شود و در مورد ترخیص آن نیز مشکلاتی در بانک مرکزی وجود داشت که حل و ترخیص نهاده از گمرک شروع شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که در هفته گذشته همچنان اتحادیه‌ها از نبود نهاده گله مند بودند بنابراین این ترخیص از چه زمانی شروع شده، گفت: با توجه به حل مشکلات در بانک مرکزی،  از اوایل هفته گذشته ترخیص نهاده‌ها از گمرک شروع شده است.

به گزارش تسنیم، با انتخاب محمد رضا نعمت‌زاده به عنوان وزیر صنعت جدید، نخستین اقدامی که برای تسهیل معیشت مردم انجام شد تخصیص ارز به کالا‌های اساسی و توزیع آن با نرخ 1226 تومان بود تا از این طریق از افزایش قیمت جلوگیری شود. ابتدا اعلام شد که وجود برخی مشکلات در بانک مرکزی باعث عدم تخصیص ارز به نهاده شده است. به نحوی که در هفته گذشته هنوز برخی اتحادیه‌ها از نبود نهاده و ترخیص میزان اندکی که کفاف یک روز آنها را هم نمی‌داد، خبر دادند.

معاون امور اجرایی وزیر صنعت تصریح کرد: از هفته گذشته ترخیص نهاده شروع شده و شاید دلیل این مسئله انتخاب رئیس جدید بانک مرکزی در هفته گذشته است و انشاالله با تکمیل شدن مسئولان تصمیم گیر ارزی در دولت جدید مشکلات قبلی حل تخصیص ارز نیز با مشکلی روبه رو نباشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  6  =