جزئیات طرح صدور کارت هوشمند مهارت

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اعلام برنامه ریزی برای صدور کارت هوشمند مهارت به جای گواهینامه های مهارتی کاغذی گفت: امکان تجمیع گواهینامه های مهارتی افراد تا 20 مورد در کارت هوشمند فراهم شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از مهر، کورش پرند گفت: از این پس گواهینامه های مهارت در قالب کارت هوشمند صادر می شود. وی افزود: این کارت های هوشمند مهارت در راستای استقرار دولت الکترونیک و استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش ها و فرآیندها و با هدف بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور طراحی شده اند و صادر خواهند شد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص ویژگی های کارت هوشمند گواهینامه های مهارت بیان داشت: بر روی کارت هوشمند مشخصات فردی شامل نام ونام خانوادگی، شماره ملی، محل و تاریخ صدور کارت و کدشناسایی کارت هوشمند درج شده و این کارت دارای یک چیپ کامپیوتری است که اطلاعات گواهینامه های مهارت افراد تا 20 گواهینامه در آن ثبت می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به نحوه استعلام گواهینامه های مهارت از طریق این کارت هوشمند اشاره کرد و گفت: این کارت هوشمند به سیستم جامع پرتال سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور متصل است و استعلام آن در صورت نیاز از سوی نهادها و سازمان ها بدون نیاز به مکاتبات اداری و کاغذی به صورت آنلاین و آفلاین با وارد کردن کد شناسایی که بر روی کارت درج شده در سامانه مذکور قابل انجام است.

پرند در ارتباط با میزان امنیت کارت هوشمند مهارت بیان داشت: کارت هوشمند مهارت از کدهای امنیتی 3 لایه برخوردار است؛ بنابراین در فرآیند استعلام امکان جعل وجود ندارد. وی تجمیع اطلاعات گواهینامه های مهارتی فرد در یک کارت هوشمند، ارتقای سلامت و امنیت گواهینامه های مهارت، جلوگیری از اقداماتی مثل جعل و حذف فرآیندهای کاغذی را از جمله دستاوردهای صدور گواهینامه های مهارتی در قالب کارت های هوشمند دانست و اظهار امیدواری کرد با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با سایر دستگاه های مرتبط مانند وزارت ارشاد و آموزش و پرورش، صدور کارت های هوشمند مهارت به صورت ملی اجرایی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

71  −  62  =