۵هزار تاکسیران استانبولی قلع و قمع شدند!

سازمان تاکسی رانی استانبول بعد از دریافت نزدیک به 3000 شکایت از سوی مردم و توریست ها درباره رانندگان تاکسی 5000 راننده تاکسی را در این شهر به دلیل داشتن سو پیشینه اخراج کرد.

خبرگزاری میراث فرهنگی به نقل از حریت می نویسد: این تصمیم پس از آن صورت گرفت که سال گذشته بیش از 2700 مورد شکایت از سوی مشتریان درباره رفتار ناپسند و گاه مجرمانه رانندگان تاکسی به دست مقامات شهری استانبول رسید.

"یحیی اویگور"مدیر سازمان تاکسی رانی استانبول با اعلام این که از این پس تمام رانندگان تاکسی و علاقمندان به اشتغال دراین حرفه، باید گواهینامه نداشتن پیشینه بزهکاری ارائه کنند، افزود:«درسال‎های اخیر شغل رانندگی تاکسی به عنوان یک شغل اتفاقی تلقی می‎شد و این موضوع سبب جذب تعداد زیادی از مردم شده که برخی از آن ها دارای پرونده های کیفری هستند.»
 
به گفته وی با توجه به این شرایط بسیاری از افراد معتاد به مواد روان گردان و برخی مجرمان دیگر به آسانی توانسته‎اند دراین شغل مشغول به کار شوند. درنتیجه با وضع مقررات جدید، حدود 5000 نفر از فعالیت در این شغل منع شده‎اند که قرار است افراد جدید جایگزین آن‎ها شوند.
 
وی اظهار اطمینان کرد که این تصمیم سبب خشنودی مشتریان وشکایت کنندگانی خواهد شد که در سال‎های اخیر با رفتارهای ناپسند، دریافت کرایه بیش از میزان مقرر، کلاهبرداری و حتی دزدی مواجه شده‎اند. او یادآور شد که میزان شکایت‎ها در سال گذشته حدود 2 درصد افزایش یافته بود که اکنون به میزان کاملا محسوسی کاهش یافته است.
 
وی با یاداوری این که درحال حاضر بیشتر شکایت‌ها درمورد خودداری رانندگان تاکسی از قبول مسافران برای مسیرهای کوتاه است، افزود:«ما به مشتریان تاکسی در استانبول قول می‎دهیم که با اجرای طرح گسترده ای که قرار است در سطح استانبول بزرگ به اجرا درآید، رانندگان تاکسی از این پس افرادی خوش برخورد و بانزاکت باشند که تصویر خوبی از یک شهروند استانبولی ارائه کنند.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  −  5  =