قیمت طلا سکه و ارز در بازار/ صبح روز ۱۲ شهریور ماه

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه با به تاخیر افتادن حمله نظامی احتمالی آمریکا به سوریه و آمار اقتصادی قوی که تقاضا برای این فلز گرانبها را کمتر کرد، برای چهارمین روز معامله متوالی کاهش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا بهای طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور 0.1 درصد کاهش یافت و به 1392 دلار در هر اونس رسید در حالیکه طلا در بازار آمریکا حدود سه دلار کاهش یافت و به 1393 دلار در هر اونس رسید. طلا روز گذشته به 1373 دلار رسیده بود که پایین‌ترین سطح از 23 اوت بود.

بر اساس گزارش رویترز، قیمت طلا از هفته گذشته که به بالاترین سطح در سه ماه و نیم گذشته رسیده بود، سه درصد کاهش یافت و این فلز گرانبها موفق نشد کانال بالای 1400 دلار را حفظ کند. با اینهمه 21 درصد بالاتر از رکورد اندک 1180 دلار است که در ژوئن به آن رسیده بود.

تحلیلگران پس از اینکه قیمت طلا در روز جمعه به پایین 1400 دلار سقوط کرد، انتظار دارند این فلز گرانبها کاهش قیمت بیشتری پیدا کند. یکی از تحلیلگران رویترز پیش بینی کرده که بهای طلا برای تحویل فوری به حدود 1376 دلار در هر اونس می‌رسد.

از سوی دیگر سپتامبر ماه مهمی برای طلا محسوب می‌شود. بسیاری از اقتصاددانان انتظار دارند بانک مرکزی آمریکا کاهش روند خرید ماهانه اوراق قرضه را از این ماه آغاز کند. کاهش این برنامه به قیمت‌های طلا که با اجرای سیاست تسهیل مقداری پول این بانک به رکورد 1900 دلار در سال 2011 رسید، لطمه خواهد زد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

60  ⁄    =  6