تولید محصول سالم در گرو گسترش سرمایه گذاری در بخش کشاورزی است

رئیس سازمان حفظ نباتات کشور نیاز ادامه روند تولید محصول سالم را کاربردی کردن تحقیقات در بخش کشاورزی دانست و گسترش سرمایه گذاری در این بخش را برای تحقق این امر ضروری عنوان کرد

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایرنا، رضا فتوحی در نشستی مطبوعاتی تاکید کرد که به دلیل گستردگی بخش کشاورزی، به نوآوری های فراوانی نیاز است و تاکنون در این راستا اقدامات خوبی صورت گرفته است.
وی با بیان این که هم اکنون برای افزایش تولید کیفی باید سرمایه گذاری بخش کشاورزی توسعه یابد تا جوابگوی این بخش باشد، ابرازامیدواری کرد این امر در دولت تدبیر و امید به صورت جدی دنبال شود تا اثرگذاری خود را در بخش کشاورزی داشته باشد.
وی در خصوص کنترل آفات در باغ­های زیتون گفت: در حال حاضر برای کنترل آفات در باغ­های زیتون اقدامات خوبی صورت گرفته و فرمون ها و مواد پروتئین هیدورلیزات در ادارات جهادکشاورزی استان های گیلان، قزوین و زنجان توزیع شده است.
به گفته وی بنا به گزارش اداره جهاد کشاورزی استان زنجان، تاکنون سمی برای کنترل آفات زیتون به این استان وارد نشده که به این معنا است که محصولات این استان به صورت ارگانیک تولید می شود.
وی اضافه کرد: امکان شیوع آفت مگس زیتون در هوای سرد وجود دارد که تا آن زمان زیتون کنسروی برداشت می شود و برای زیتون روغنی نیز مشکلی پیش نخواهد آمد و در صورتی که خسارتی به این بخش وارد شود ، موضوع به صورت جدی پیگیری خواهد شد.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور تاکید کرد که بنا نیست برای کنترل هر آفتی از سموم استفاده شود و به دنبال بکارگیری روش های بیولوژیک هستیم.
** مصرف سموم در ایران به 20 هزارتن در سال رسید
فتوحی حذف سموم پرخطر، کاهش مصرف سموم، نظارت مستمر شبکه های مراقبت و آزمایشات مداوم برای ارتقای کیفی را از اقدامات مهم سازمان حفظ نباتات عنوان کرد.
وی ادامه داد: مصرف سم در کشور در سال 1386 بیش از 27 هزارتن بوده که هم اکنون این میزان به 20 هزارتن کاهش یافته است.
رئیس سازمان حفظ نباتات کشور دلایل کاهش مصرف سموم را آزادسازی نرخ سموم، افزایش قیمت ها، نظارت مستمر کلینیک های گیاه پزشکی ، ترویج و اطلاع رسانی و توسعه روش های غیرشیمیایی عنوان کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  33  =  35