تاکید مدیرعامل بانک ملی بر تعیین تکلیف پرونده‌های مطالبات معوق

مدیرعامل در همایش بررسی عملکرد بر ترسیم مسیری روشن در خصوص مطالبات معوق تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،فرشاد حیدری مدیرعامل بانک ملی ایران در ابتدای سخنان خویش ضمن گرامیداشت سی و پنجمین سالروز یوم الله 17 شهریور و عرض تسلیت به عموم همکاران بابت شهادت همکار عزیزمان مهدی نخعی کارمند باجه مرزی میلک استان سیستان و بلوچستان که در پی حمله مسلحانه اشرار خائن مورد اصابت چند گلوله قرار گرفت، به بررسی عملکرد واحدهای تحت پوشش بانک ملی ایران درخصوص جذب منابع و وصول مطالبات غیرجاری پرداخت.
 وی در این همایش که اعضای هیات مدیره بانک جمال دامغانیان، محمد رضا حسین زاده، محمد ابراهیم منصور خاکی و عباس کمرئی نیز حضور داشتند، چالش اصلی و هدف نهایی بانک ملی ایران در سال 1392 را بحث سودآوری عنوان کرد و افزود: جذب منابع ارزان قیمت، اعطای تسهیلات به نرخ‌های مصوب و تعیین تکلیف وصول مطالبات غیرجاری زیربنای بحث سودآوری است.
مدیرعامل با تاکید بر اینکه با به دست آوردن سهم بازار از بانک‌هایی که در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند می‌توان سهم بانک ملی ایران را در جذب منابع بالا برد ابراز داشت: توجه ویژه به حساب‌های کوتاه‌مدت خصوصاً سپرده‌های ریز و خرد ، کمک شایانی در رسوب منابع در بانک خواهد کرد.
وی خاطرنشان کرد: توانایی مانور کارکنان بانک ملی ایران با حدود 3 هزار و 500 شعبه در سراسر کشور نقطه قوتی برای کسب سود و قرارگیری در پله بالاتر نسبت به سایر بانک‌ها است.
حیدری در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: روسای شعب و مدیران ارشد نسبت به تهیه جدول کاملی از پرونده‌های مطالباتی تعیین تکلیف نشده و بدون اقدام قانونی، مبادرت کنند تا تصمیمات مقتضی درخصوص آنها گرفته شود.
مدیرعامل وظیفه اصلی وصول مطالبات غیرجاری را به عهده شعب بانک دانست و گفت: در این مورد واحدهای ستاد باید با تمام توان پشتیبانی لازم را از واحدهای صف انجام دهند.
وی در پایان احساس مسئولیت و حس وظیفه در قبال بانک و انجام اقدامات لازم در موعد معین و مقرر درباره منافع بانک را اولویت اول کارکنان خواند.
در ابتدای جلسه علیرضا قیطاسی مدیر امور سازمان نیز با ارائه آمار و گزارش‌های تفکیکی وضعیت سپرده‌ها، تسهیلات و مطالبات غیرجاری را در مقایسه با بانک‌های تجاری منتهی به پایان تیرماه 92 مورد بررسی قرار داد.
وی به تفکیک منابع، مصارف و میزان کاهش و افزایش مطالبات معوق ادارات امور شعب استان‌ها را بررسی و درصد تغییرات هر کدام را نسبت به همایش بررسی عملکرد گذشته (جهت سنجش درصد انحراف و افزایش بهره وری شعب) اعلام نمود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  18