احتمال کاهش بیشتر نرخ طلا در بازار

رییس اتحادیه طلا و جواهرتهران از احتمال کاهش بیشترقیمت طلا خبرداد و افزود: امکان رونق بیشتر بازار بورس و رشد بیشتر شاخص ها وجود دارد .

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، احمد وفادار درباره کاهش نرخ طلا در بازار گفت : قیمت طلا در بازار ایران متاثر از عوامل داخلی و خارجی است که در بازار داخلی با توجه به لغو تحریم 7 بانک و شرکت داخلی از سوی دادگاهی در اتحادیه اروپا فضایی در بازار داخلی ایجاد شده که موجب کاهش نرخ دلار شده است .

وی افزود: رفع برخی از تحریم ها فضای اطمینان و امیدواری را در کشور به وجود آورده که ضمن تحرک بازار بورس از اقبال بازار طلا وسکه کاسته است .

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با بیان اینکه این تصمیم دادگاهی در اتحادیه اروپا از دو ماه آینده اجرایی می شود ، اظهار کرد: با وجود اجرایی شدن تصمیم اتحادیه اروپا از دو ماه آینده اما اثرات آن و گام های مثبت در زمینه رفع تحریم ها توانسته بر بازار داخلی کشور موثر باشد و ضمن کاهش نرخ طلا و سکه موجب رونق بازار بورس شود .

وفادار با بیان اینکه این امیدواری در میان همه وجود داردکه تحریم ها به تدریج حذف شود و هر اقدامی در این زمینه بر بازارهای سرمایه ای موثر است ،ادامه داد: از نظر روانی دارندگان نقدینگی به دنبال بازارهایی هستند که افزایش قیمت را در آن قابل پیش بینی می دانند و باید گفت ایجاد فضای امنیت اقتصادی سوداگران را از برخی بازارهای سرمایه ای دور می کند.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: رفع مشکلات اقتصاد ایران در عرصه مبادلات خارجی بازار سکه را از سکه خواهد انداخت و امکان رونق بیشتر بازار بورس و رشد بیشتر شاخص ها وجود دارد .

وی افزود: در زمینه عوامل خارجی موثر بر بازار طلا نیز انتشار اخبار مربوط به جنگ احتمالی علیه سوریه موجب افزایش 8 درصدی هر انس و دلار شد اما با وجود مخالفت چند کشور تب و تاب جنگ کاهش یافته و به صورت مجدد با کاهش قیمت انس مواجه شده ایم .

رییس اتحادیه طلا وجواهر تصریح کرد:هر انس طلا اکنون در بازار به هزار و 364 دلار درهر انس رسیده و اگر چه پیش بینی دقیقی برای افزایش قیمت وجود ندارد اما هر گونه بحران سیاسی می تواند موجب افزایش نرخ شود .

وفادار در مورد نرخ دلار در بازار داخلی گفت : نرخ دلار نیز در محدوده 3 هزار و 200 تومان است که نرخی منطقی است و حباب ندارد و هرگونه افزایش یا کاهش آن متاثر از فضای داخلی است .

وی بیان کرد: امکان کاهش تا 150 تومان در هر دلار در صورت عدم درگیری جنگ در هفته های آتی وجود دارد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

52  −    =  44