طلا به ۸ قدمی کانال ۱۲۰۰ دلاری رسید/ نفت ۱۱۱.۷ دلار شد

در پایان معاملات هفته گذشته بازار جهانی

قیمت جهانی نفت در معاملات روز گذشته با افزایش 17 سنتی به 111.7 دلار در هر بشکه رسید و هر اونس طلا با سقوط 22 دلاری قیمت، در برابر 1308 دلار معامله شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از تسنیم  از رویترز، قیمت نفت برنت در پایان معاملات دیروز با توجه به نامعلوم بودن سرنوشت مذاکرات بین آمریکا و روسیه درمورد سلاح های شیمیایی سوریه و نگرانی تجار در این زمینه، افزایش یافت.
نگرانی تجار از سرنوشت مذاکرات آمریکا و روسیه، قیمت نفت را در روز پایانی معاملات این هفته افزایش داد و بیشترین خرید و فروش را در بازار به همراه داشت.
بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه اکتبر در معاملات جمعه 17 سنت افزایش یافت و در پایان این روز به 111.7 دلار در هر بشکه رسید. 

اما قیمت نفت خام آمریکا با کاهش 39 سنتی قیمت مواجه شد و به بشکه ای 108.21 دلار رسید.  شکاف قیمت بین نفت برنت و نفت وست تگزاس اینترمدییت که در ساعات اولیه دیروز به 3 دلار و 93 سنت کاهش یافته بود، در پایان معاملات به حدود 4 دلار رسید. 

در بازار طلا نیز روز جمعه قیمت فلز زرد با افت قابل توجه 22 دلاری مواجه شد و به 1308 دلار در هر اونس رسید. بدین ترتیب بازار طلا بدترین هفته در طی دو ماه اخیر را به دلیل نگرانی از کاهش سیاست محرک اقتصادی فدرال رزرو آمریکا و کم شدن احتمال حمله نظامی آمریکا به سوریه تجربه کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  2  =  14