لوموند گزارش می دهد: اتحادیه اروپا درباره سوریه چه می کند؟

جان کری نیز گفت که کشورش متعهد به انتظار برای انتشار این گزارش جهت اقدام های بعدی خود نخواهد بود، با این حال ملاحظات کشورهای اروپایی را به دولت اوباما خواهد رساند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از عصر ایران یافتن موضعی مشترک در مورد بحران سوریه و به ویژه تصمیم در مورد اقدام تنبیهی علیه این کشور چنان دور از دسترس می نمود که به گفته "آرنو دانژان" ،نماینده فرانسه در اتحادیه ی اروپا، همه ی وزرای خارجه گردآمده در ویلنیوس -پایتخت کشور لیتوانی- باید در اماکن مقدس این شهر دست به دعا برداشته و در انتظار معجزه ای باشند.

دستگاه دیپلماسی فرانسه نیز به نوبه خود، امیدوار بود که 28 وزیر خارجه اتحادیه ی اروپا در این نشست غیر رسمی، به اتفاق نظری مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط سوریه علیه غیر نظامیان دست یابند و فراتر از آن، شخص بشار اسد را مسؤول این حملات بدانند.

آیا واقعاً اتفاقی معجزه گون در این نشست رخ داد؟ در مذاکرات شنبه صبح که به درازا کشیده شد، نمایندگان هر کشور با درک این مطلب که نمایش دوباره تردید و چند دستگی بر سر چنین مسئله مهمی موجب خدشه دار شدن چهره ی اتحادیه اروپا شده، در اقدامی حساب شده به اجماع رسیدند. گزارش نهایی این نشست اعلام می دارد که به احتمال قریب به یقین، دولت سوریه مسئولیت استفاده از سلاح شیمیایی را برعهده داشته است.
 

height=213

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  61  =  62