پدر طالبان: ملاعمر یک فرشته است

پدر طالبان از قدرت گرفتن این گروه در افغانستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آریا، مولانا سامی الحق که وی را پدر طالبان می دانند، پیش بینی کرد این گروه به زودی در افغانستان به قدرت خواهد رسید.

مولانا سامی الحق روحانی تندروی پاکستانی که رهبر یک چشم طالبان را یک فرشته می داند و مدرسه ای را با نام دانشگاه جهاد اداره می کند،پیش بینی کرد با خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، طالبان دوباره به قدرت خواهد رسید.

مولانا سامی الحق که اعضای طالبان در افغانستان و پاکستان برای وی اهمیتی زیاد قائل هستند از دولت پاکستان خواست به سوی هواپیماهای بدون سرنشین امریکایی که حاکمیت پاکستان را نقض می کنند، شلیک کنند.

دارالعلوم حقانیه وی که خود انرا دانشگاه جهاد می داند در سال های هزار و نهصد و نود سکوی پرتاب برای آغاز جنبش طالبان بود. بسیاری هنوز این مدرسه دینی را ماشین جوجه کشی به دنیا آمدن اسلام گرایان افراطی می دانند.

مولانا سامی الحق در گفتگو با رویترز در شهر آکورا خاتاک در خوابگاه مدرسه دینی اش، حمایت از طالبان را پنهان نکرد.

مولانا گفت: یک سال به انها وقتی برای تنفس بدهید و انگاه آنها همه افغانستان را شاد خواهند کرد. انها همه افغانستان را به تسلط خود در خواهند آورد. طالبان مقام نمی خواهد آنها تنها می خواهند سیستم را به روش بهتری تغییر دهند. آنها آزادی می خواهند اما به انها این اجازه را نمی دهند. وقتی امریکایی ها از افغانستان بروند همه این اتفاقات در ظرف یک سال روی خواهد داد.البته اگر آمریکایی ها واقعا افغانستان را ترک کنند.

اگرچه مولانا سامی الحق به روشنی از طالبان حمایت می کند اما مدرسه وی در این کشور به دلیل سیاست دوگانه دولت در قبال طالبان به صورت قانونی فعالیت می کند. بسیاری وی را با سرویس های اطلاعاتی پاکستان مرتبط می دانند، این ارتباط میراث دوران جنگ طالبان علیه اتحاد جماهیر شوروی است. در آن زمان سرویس های امنیتی پاکستان از جنبش های این چنینی و شبه نظامیانی مثل اسامه بن لادن حمایت می کردند.

دولت افغانستان بارها پاکستان را به حمایت از شبه نظامیان و پناه دادن آنها به عنوان سیاستی دوگانه و متضاد با مواضع رسمی این کشور مبنی بر مبارزه با شبه نظامیان متهم می کند و اسلام آباد هر بار این اتهامات را رد کرده است.

در سال های هزار و نهصد و هشتاد بسیاری از فارغ التحصیلان دار العلوم حقانیه کتاب های خود را دادند و سلاح گرفتند و به افغانستان رفتند تا به مجاهدین در جنگ علیه اتحاد جماهیر شوروی بپیوندند.

یکی از آنها ملا محمد عمر رهبر فعلی طالبان است که در سال هزار و نهصد و هشتاد و نه از خروج شوری از افغانستان استفاده کرد و جنبش طالبان را پایه گذاری کرد، اتفاقی که پیش بینی می شود پس از خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان بار دیگر روی دهد.

مولانا سامی الحق ملا محمد عمر را به عنوان یکی از بهترین طلابش نام برد و اما در پاسخ به سوالی که وی اکنون در کجا مخفی شده است، لبخند زد.

مولانا سامی الحق گفت: وی یک مسلمان مخلص است و عادات بسیار خوبی دارد، مهربان و مهمانپذیر است. وی مرد بسیار ساده ای است. بسیار باهوش است و در مقابل توطئه های خارجی ها بسیار عاقل است. وی سیاست را می فهمد. در سیزده سال گذشته بسیاری علیه وی توطئه کرده اند اما او هنوز بازداشت نشده است. وی متجاوز نیست و انسانی به شکل فرشته است.

در حدود چهار هزار نفر در دار العلوم حقانیه مولانا سامی الحق تحصیل می کنند و این مرکز یکی از بزرگترین مدارس علوم اهل سنت در جنوب آسیا است.

مولانا سامی الحق ارتباط مدرسه خود با جنگجویان و شبه نظامیان را رد کرد و حتی برای صلح بین آمریکا و شبه نظامیان افغانی برای رسیدن به صلح در این کشور پیشنهاد میانجی گری داد.
مولانا گفت تا زمانی که نظامیان خارجی در افغانستان حضور داشته باشند، کشمکش ها در این کشور برای صلح ادامه دارد.

سامی الحق ادامه داد: جایگزینی برای طالبان نیست. همه شاهد رفتار آمریکایی ها، ناتو و نظامیان خارجی در افغانستان بوده اند. آنها به افغانستان چه چیزی دادند. طالبان از خود مردم افغانستان تشکیل شده است. من بارها گفته ام که باید به مردم افغانستان اجازه داد برای ازادی خود بجنگند. قدرت های خارجی باید از افغانستان بروند و به مردم اجازه داده شود تا کارهای مورد علاقه خود را انجام دهند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =