آماده باش بانک مرکزی اروپا در برابر بحران

عضو ارشد شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا تاکید کرد، این بانک باید برای مقابله با تاثیرات منفی ناشی از متوقف شدن احتمالی برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا آماده باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز؛ "پیتر پرائت" یکی از اعضای شورای مدیریت بانک مرکزی اروپا ضمن هشدار نسبت به تاثیرات منفی متوقف شدن برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا تصریح کرد، بازارهای اوراق قرضه و سهام جهان به شدت تحت تاثیر تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای کاهش محرک پولی قرار گرفته اند و بانک مرکزی اروپا باید برای اتخاذ تدابیر ویژه آماده باشد.
وی در ادامه افزود: تا زمانی که نزخ تورم منطقه یورو در کنترل باشد بانک مرکزی اروپا می تواند سیاست های لازم برای مقابله با تاثیرات منفی سیاست های پولی فدرال رزرو آمریکا را اتخاذ کند.
بانک مرکزی اروپا نیز در ماه های گذشته با اتخاذ سیاست های انبساطی پولی نرخ بهره را کاهش داده و میلیاردها یورو نقدینگی به سیستم بانکی اروپا تزریق کرده است.
منطقه یورو در سه ماه دوم 2013 میلادی برای نخستین بار در 18 ماه گذشته از رکود اقتصادی خارج شده است.
نشست فدرال رزرو آمریکا در شرایطی روزهای 17 و 18 سپتامبر برگزار خواهد شد که کارشناسان اقتصادی بر این باورند که فدرال رزرو 10 تا 15 میلیارد دلار از محرک پولی 85 میلیارد دلاری را کاهش می دهد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  +  2  =