دولت بخشنامه پیمان سپاری ارزی صادرکنندگان را لغو کند

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستبافت خوستار لغو بخشنامه پیمان سپاری ارزی از سوی دولت برای صادرکنندگان شد و گفت: این کار می تواند صادرات کشور را به شکل مناسبی رونق دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، احمد کریمی در مراسم افتتاحیه بیست و دومین نمایشگاه فرش دستباف در تهران گفت: سال قبل دولت به صدور بخشنامه های غیرکارشناسی و غیراجرایی در ارتباط با صادرات اقدام کرد که منجر به افول کل صادرات نفتی و به خصوص فرش شد که از جمله آن می توان به برقراری نوعی پیمان سپاری ارزی و تهدید به محرومیت صادرکنندگان از معافیت مالیاتی اشاره کرد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستبافت افزود: باید نسبت به لغو بخشنامه های صادره از ستاد تدابیر ویژه در مورد پیمان سپاری ارزی و معافیت مالیاتی اقدام کرد تا ثبات و اطمینان به اقتصاد برگردد.

وی تصریح کرد: تحریم یکی از عوامل کاهش صادرات است که از دولت تقاضا داریم نسبت به رفع تحریمها به خصوص صادرات فرش ایرانی به آمریکا تدبیری اندیشد.

به گفته کریمی، رفع تحریم از بانکهای ایرانی و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نشانگر این است که در صورت شکایت به محاکم قضایی بین المللی امکان برداشتن تحریم فرش دستبافت وجود دارد.

کریمی از جمله خواسته های صادرکنندگان فرش را پرداخت جوایز صادراتی دانست و خاطر نشان کرد: اگر دولت جدید تصمیم دارد جوایز صادراتی نقدی را بردارد نباید از پرداخت بدهی های قبلی خود به صادرکنندگان سرباز زند.

وی اظهار داشت: در سالهای گذشته زمان صدور کالا تنها 1.5 درصد بابت بیمه بافندگان از صادرکنندگان دریافت می شد که با توجه به عدم پرداخت بافندگان هرگز این مبلغ به صادرکنندگان برگردانده نشد که باید دولت جدید در این خصوص اقدام کند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف خاطر نشان کرد: عدم حضور فرش دستبافت ایرانی در رسانه های بین المللی مجال مناسبی را برای رقبا ایجاد کرده که به نظر می رسد ایران باید با ایجاد یک فضای تبلیغاتی مناسب فرش دستبافت ایرانی را به دنیا معرفی کند.

وی ادامه داد: بخش خصوصی تقاضا دارد تا شورایی جهت هماهنگی میان بخش خصوصی و دولت و نیز صدا و سیما به منظور آموزش به بافندگان تشکیل شود تا بتوان کیفیت فرش را ارتقاء داد.

کریمی از دولت درخواست کرد تا رایزنان اقتصادی در سفارت خانه های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به بحث صادرات و تجارت توجه داشته و فرش را نیز از یاد نبرند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  2