ساخت نیمی از مسکن مهر باقی مانده است

قائم مقام وزیر در مسکن مهر با اشاره به اینکه 50 درصد واحدهای مسکن مهر شهری به پایان نرسیده است، گفت: تاکنون برای 386 هزار هکتار زمین به نام دولت سند صادر شده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، احمد اصغری مهرآبادی در مراسم تودیع خود با بیان اینکه در حدود 30 سال از دوران خدمت من در وزارت مسکن می گذرد، گفت: تا کنون یک میلیون و 200 هزار هکتار زمین تامین شده که از این مقدار 386 هزار هکتار به نام دولت سند صادر شده است.

وی افزود: تاکنون 120 هزار هکتار زمین مسکونی و غیرمسکونی واگذار شده که 34 هزار هکتار آن در این دوره بوده است.

مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به تشکیل 58 هزار پرونده تعیین مالکیت اظهار داشت: ا ز این تعداد 38 هزار پرونده تعیین تکلیف شد و 17 هزار و 500 پرونده در دوره وزارت قبل به سرانجام رسید.

وی با اشاره به اینکه 255 هزار قطعه زمین سند گرفته شده است گفت: به دنبال ایجاد بانک زمین و اسناد مالی بودیم که تمامی مراحل آن انجام شده است. همچنین در این دوره 958 هزار هکتار زمین رفع مغایرت شد.

مهرآبادی در خصوص تصرف اراضی دولتی اظهار داشت: علی‌رغم آن که در بودجه هر سال رقمی را برای رفع تصرف پیش بینی کردیم همچنین با دستگاه های نظامی، بسیج و بخش خصوصی قراردادهایی را به انعقاد رسانیدم اما انتظارات در این زمینه برآورده نشد.

وی با اشاره به این که در برنامه پنجم توسعه به ما اجازه داند که با همکاری سردار فیروزآبادی مجوز یگان حفاظت بگیریم، گفت: امیدواریم که مهندس پژمان این موضوع را مورد پیگیری قرار دهند.

مدیرعامل سابق سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه در پروژه های نیمه تمام استیجاری، آماده سازی و مشارکتی 300 هزار واحد را در حال ساخت داریم، گفت: در پروژه های مشارکتی اختلافاتی را با پیمانکاران داریم. همچنین 29 هزار هکتار زمین تا کنون آماده سازی شده است که 20 هزار هکتار آن دولتی و 8 هزار هکتار مشارکتی است ضمن اینکه 23 هزار هکتار هم به اتمام رسیده است.

وی در خصوص آمار مسکن مهر اظهار داشت: سهم سازمان ما در مسکن مهر یک میلیون و 200 هزار واحد بود که تا کنون 800 هزار واحد آن به نازک کاری رسیده است.

مهرآبادی با بیان اینکه در کل کشور دو میلیون و 155 هزار واحد برنامه مسکن مهر شهری داشتیم گفت: بالغ بر یک میلیون واحد افتتاح شده و حدود 50درصد آن باقی مانده که با مشکلات بسیار عدید ه ای روبرو هستند.

قائم مقام وزیر در مسکن مهر با اشاره به اینکه تصویب نامه ای را از دولت مبنی بر اجرای قانون ساماندهی مابه التفاوت ناشی از فروش قیمت مسکن گرفتیم گفت: بر اساس این قانون قیمت زمین به نرخ کارشناسی تعیین می شود و پس از فروش برای خدمات زیربنایی و تسویه حساب با مالکان مورد استفاده قرار می گیرد.

وی با بیان این که تا کنون 120 میلیارد تومان تخفیف مالیاتی گرفتیم گفت: تا کنون 75 میلیون برگ از اسناد زمین های دولتی اسکن شده که حدود25 میلیون برگ آن باقی مانده است.

در این مراسم سید محمد پژمان جایگزین مهرآبادی در سازمان ملی زمین و مسکن شد و وی به عنوان قائم مقام وزیر در پروژه مسکن مهر منصوب گردید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

40  +    =  45