مقامات آمریکایی بر اساس سیاست واقع بینانه و تکریم رفتار کنند

سخنگوی دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اظهارنظر اوباما پس از دیدار با نتانیاهو مبنی بر اینکه گزینه نظامی در رابطه با ایران همچنان روی میز است، گفت: انتظار داریم مقامات آمریکایی بر اساس سیاست واقع بینانه با جمهوری اسلامی ایران رفتار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از  مهر، مرضیه افخم پیش از ظهر روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران رسانه های داخلی و خارجی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارنظر وزیر خارجه بحرین مبنی بر اینکه دبیر کل حزب الله لبنان باید ترور شود، گفت: ما هم این اخبار را شنیده ایم اگر درست باشد اظهارنظر این مقام محترم بحرینی جای تعجب دارد.

وی اضافه کرد: این عبارات به سود رژیم صهیونیستی است و طرح آن ترویج تروریسم دولتی به شمار می رود.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد که مقامات بحرینی هر چه زودتر در رابطه با این اظهارنظر منتسب به وزیر خارجه این کشور واکنش نشان دهند.

افخم در پاسخ به سئوال دیگری در رابطه با اظهارات اوباما پس از دیدار با نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه گزینه نظامی در خصوص ایران همچنان روی میز است، اظهار داشت: همچنان ما انتظار داریم مقامات آمریکایی بر اساس سیاست واقع بینانه با جمهوری اسلامی ایران رفتار و با تکریم با ملت ایران صحبت کنند.

وی اضافه کرد: به نظر ما امروز ملت ما در مقابل آزمون بزرگی برای امریکا قرار دارد. به هر میزان که امکان مقابله با جنگ طلبان در آمریکا وجود داشته باشد امکان تعامل قابل بررسی خواهد بود.

افخم خاطر نشان کرد: البته فشار رژیم صهیونیستی به دلیل منزوی شدن و عصبانیت از اینکه سیاست های دولتی اعتدال در جهان پذیرفته شده ادامه خواهد داشت.

سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به سئوالی پیرامون تجمع اعتراضی مقابل فرودگاه هنگام بازگشت روحانی از نیویورک و احتمال تلافی جویانه بودن این اقدام بعد از شکست انتخاباتی یک طیف اظهار کرد: جامعه ایران جامعه چند صدایی است و طیف های مختلف اظهار نظر می کنند و دولت این اقدام را اقدامی تلافی جویانه برای جبران شکست انتخاباتی نمی داند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  66