وزیر دفاع آمریکا: پنتاگون هیچ پولی ندارد

تسنیم نوشت:

وزیر دفاع آمریکا ضمن انتقاد شدید از بحران بودجه‌ای این کشور اعلام کرد که این موضوع آسیب زیادی به وجهه و اعتبار آمریکا نزد متحدانش وارد خواهد کرد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز؛‌ چاک هیگل،‌ وزیر دفاع آمریکا، که هم‌اکنون در حال بازدید از کره جنوبی است، اعلام کرد که وکلای پنتاگون قانون جدیدی که توسط کنگره تصویب شده را بررسی خواهند کرد تا ببینند که آیا می‌توان برخی از کارمندان غیرنظامی را از مرخصی اجباری بدون حقوق معاف کرد.
وی در ادامه افزود: اما هم‌اکنون زمانی که 800 هزار کارمند در روز سه شنبه سر کار می‌روند به نیمی از آنها گفته خواهد شد که به خانه‌های خود بروند.
هیگل با اشاره به تعطیلی دولت آمریکا گفت: "این امر بر روابط ما با سایر کشورهای جهان تأثیر دارد و منجر به پدید آمدن سؤالی واضح می‌شود: آیا می‌توان به آمریکا به عنوان شریکی قابل اتکا که تعهدات خود را در قبال متحدین خود انجام می‌دهد، اعتماد کرد؟"
وی افزود: "جمهوری و دموکراسی بزرگ ایالات متحده آمریکا دولت خودش را تعطیل کرده است. پنتاگون و ارتش،‌ اگرچه ما تا حدودی مستثنی شده‌ایم،‌ هیچ پولی ندارد. ما هنوز زیر این ابر سیاه عدم قطعیت درباره آنچه که قرار است اتفاق افتد، زندگی می‌کنیم."
وزیر دفاع آمریکا گفت: "زمانی که چنین اتفاقاتی می‌افتد مانعی بزرگ در اعتماد متحدین به ما پدیدار می‌شود. این امر ضرورتی نداشت… این رویداد کاملا نشان دهنده بی‌مسؤولیتی است."
وی از کنگره خواست تا مرکز ثقل جدیدی یافته از مسؤولیت‌پذیری یافته و آن گونه که مسؤولیتش ایجاب می‌کند به اداره امور بپردازد."

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =