وزیراقتصاد:برنامه‌ای برای سودبانکی نداریم

مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان خصوصی سازی بعد از ظهر امروز در محل سالن کنفرانس وزارت امور اقتصادی و دارایی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از فارس در این مراسم معاونان وزارت اقتصاد از جمله علی‌اصغر یوسف‌نژاد معاون حقوقی، بهروز علیشیری رئیس سازمان سرمایه‌گذاری‌های خارجی و صادق گلمکانی و جمعی از مسئولان سازمان خصوصی‌سازی حضور داشتند.

در پایان این مراسم وزیر امور اقتصادی و دارایی در جمع خبرنگاران حاضر شد و به سؤالات آنها پاسخ داد.

طیب‌نیا در پاسخ به سؤال ما مبنی بر اینکه تعیین کف و سقف نرخ ارز در بازار تعیین می‌شود و یا رئیس بانک مرکزی آن را اعلام می‌کند، گفت: نرخ ارز باید بر مبنای شناور مدیریت شده و بر مبنای میزان عرضه و تقاضا تعیین شود.

وی ادامه داد: بانک مرکزی وظیفه دارد تا در صورت افزایش و یا کاهش غیرمنطقی ارز وارد شده و نرخ آن را کنترل کند و این اقدام باید از طریق نظام شناور مدیریت شده ارز و خرید و فروش آن در بازار انجام شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سؤال دیگری درباره جلسه مشترک دولت و مجلس تصریح کرد: این اولین جلسه بین هیئت دولت و مجلس بود و در این جلسه همدلی خوبی میان یکدیگر برقرار شده است.

طیب‌نیا افزود:‌ رئیس‌جمهور در این جلسه درباره سفر به نیویورک گزارش‌هایی را اعلام کرد و مورد تحسین مجلس قرار گرفت و از اقدامات و تلاش‌های وی قدردانی شد.

وی با بیان اینکه دولت در حوزه رونق تولید، آرامش ارزی و برقراری آرامش معیشتی گزارشاتی را به مجلس ارائه کرد و گفت: در این میان فضای بسیار خوبی میان مجلس و دولت ایجاد شده است.

وزیر امور اقتصاد و دارایی درباره تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی گفت: فعلا چنین چیزی در دستور کار نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  1  =  3