آمریکایی ها بیشتری به صف متقاضیان بیمه بیکاری پیوستند

از بیست و سوم تا بیست و هشتم سپتامبر، شمار آمریکایی هایی که برای نخستین بار از وزارت کار درخواست بیمه بیکاری کرده اند، به بیش از 380 هزار نفر رسیده این در حالی است که شمار زیادی از کارشناسان اقتصادی رقم بالاتری را در این زمینه پیش بینی کرده بودند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از ایسنا در حالی که دولت فدرال آمریکا همچنان به دلیل اختلافات بر سر بودجه تعطیل است، وزارت کار این کشور در بیانیه ای اعلام کرد که تعداد بیکاران آمریکایی افزایش یافته است.

به گزارش سایت تخصصی صنعت بیمه به نقل از شینهوا، تعداد آمریکایی های که برای نخستین فرم دریافت بیمه بیکاری از دولت را امضا کرده اند، در هفته گذشته به شدت افزایش یافته است.
این در حالی است که قانونگذاران دولت فدرال نتوانستند بر سر قانون جنجالی درمانی این کشور موسوم به "اوباماکر" به توافق برسند  و بودجه سال آینده این کشور تصویب نشد.

از سوی دیگر، به دنبال این تعطیلی، نزدیک به صدها هزار تن از کارمندان و کارکنان فدرال آمریکا از صبح روز سه شنبه هفته گذشته به مرخصی بدون حقوق رفتند. در این میان آن دسته از کارکنان و کارمندانی که به تشخیص مقامات آمریکایی "غیرضروری" هستند، با خطر بیکاری همیشگی روبه رو هستند.

اوباماکر، قانون فدرال حمایت از بیمار و درمان ارزان، طرح خدمات درمانی "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا، برای گسترش پوشش خدمات درمانی آمریکایی با هزینه‌ای بالغ بر 1.1 تریلیون دلار است که تصویب آن با بحث ‌های بسیاری همراه بود و هنوز هم ادامه دارد.

در بیانیه وزارت کار آمریکا آمده است از بیست و سوم تا بیست و هشتم سپتامبر، شمار آمریکایی هایی که برای نخستین بار از وزارت کار درخواست بیمه بیکاری کرده اند، به بیش از 380 هزار نفر رسیده این در حالی است که شمار زیادی از کارشناسان اقتصادی رقم بالاتری را در این زمینه پیش بینی کرده بودند.

در همین حال، "جان بوهنر" یکی از نمایندگان جمهوریخواه، گفت: تعطیلی دولت بازی نیست و فردا نمایندگان مجلس در جلسه ای علنی در خصوص تصویب لایحه بودجه رای گیری خواهند کرد. من از نمایندگان موافق و مخالف طرح درمانی اوباما می خواهم پای میز مذاکره بنشینند و به تعطیلی کشور پایان دهند.

این اظهارات در حالی است که روز گذشته باراک اوباما به شدت از نمایندگان جمهوریخواه و شخص جان بوهنر انتقاد کرد و گفت: اگر جان بوهنر مانع تراشی نکند و نمایندگان بر اساس وجدان به لایحه بودجه رای دهند، همین امروز مشکل تعطیلی دولت حل می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄  6  =