نماد معاملاتی بانک صادرات متوقف می‌شود

در جریان معاملات امروز بازار سهام و تا این لحظه، ناظر بازار اقدام به توقف و بازگشایی نماد برخی شرکت‌ها کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از تسنیم در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های بانک صادرات ایران جهت تشکیل جلسه هیات مدیره به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران جهت برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه به منظور تصویب صورتهای مالی و لبنیات کالبر جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور تصمیم گیری در خصوص افزایش سرمایه، متوقف خواهند شد.
همچنین امروز 77 میلیون سهم سهم معادل 41ر6 درصد از سهام شرکت لیزینگ رایان سایپا از طرف شرکت بیمه آسیا به صورت یکجا و نقد به قیمت پایه هر سهم 400ر2 ریال در نماد ولساپا4 عرضه خواهد شد که خریدار یا خریداران لازم است نسبت به تکمیل و ارائه فرم پیوست آگهی معامله عمده شرکت مذکور منتشره در سایت بورس اوراق بهادار تهران جهت بررسی و رعایت ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید معاملات عمده سهام در بورس اوراق بهادار تهران قبل از ورود سفارش در سامانه به معاونت بازار اقدام نمایند.
بنا بر پیغام ناظر بازار، کارگزارانی که حق تقدم های استفاده نشده را خریداری می نمایند، علاوه بر مبلغ پرداختی بابت حق تقدم، مبلغ اسمی هر سهم(1000ریال)را نیز باید از مشتری دریافت نمایند. تسویه مبلغ پذیره نویسی از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی صورت می گیرد. لازم به ذکر است تنها کارگزار معرف (ناظر)حق تقدم استفاده نشده مجاز به فروش می باشد و خریداران، حق فروش حق تقدم استفاده نشده را نخواهند داشت(قابلیت معامله مجددرا ندارد). همچنین کارگزارخریدار موظف به پرداخت وجه پذیره نویسی حق تقدم خریداری شده می باشد.
نماد معاملاتی شرکت داروسازی امین هم با توجه به تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1392/12/29، (بدون محدودیت نوسان قیمت) با استفاده از مکانیزم حراج تک قیمتی آماده انجام معامله می باشد.
از سوی دیگر نماد معاملاتی شرکت پتروشیمی شیراز پس از برگزاری مجمع عمومی فوق العاده مبنی بر اصلاح اساسنامه و به حد نصاب نرسیدن مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده، ( با محدودیت نوسان قیمت )آماده انجام معامله می باشد.
بر اساس این گزارش، نمادهای بار پیک روزانه , بار پایه روزانه، کم باری روزانه و میان باری روزانه 20/07/92 در پایان جلسه معاملاتی امروز متوقف شده و فرآیند تحویل آن آغاز می گردد. نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه هم 16/08/92 گشایش می یابد.
گشایش نماد حق تقدم خرید سهام شرکت پتروشیمی کازرون در نماد کازروح1 از دیگر پیغامهای ناظر بازار تا این لحظه است که بر این اساس، نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت پتروشیمی کازرون(سهامی عام)، در نماد کازروح1 ، امروز بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، آماده انجام معامله می باشد.
محدودیت حجمی خرید در هر سفارش(بلوک) در نماد معاملاتی کازروح1، به تعداد 50 هزار سهم تعیین می گردد که در این خصوص توجه به این موارد ضروری است: خریداران نهائی حق تقدم سهام جدید، می بایست قبل از پایان مهلت پذیره نویسی (مورخ 28/08/1392)، نسبت به واریز بهای اسمی سهام جدید به حساب شرکت اقدام نموده و رسید بانکی مربوطه به انضمام گواهی نامه حق تقدم خرید سهام جدید را ظرف مهلت مقرر با پست سفارشی به نشانی ناشر ارسال نمایند.
در صورتی که خریداران در روز آخر پذیره نویسی(مورخ 28/08/1392) اقدام به خرید حق تقدم نمایند، می بایست بهای اسمی سهام جدید را در همان روز به حسابی که شرکت به منظور پذیره نویسی اعلام نموده،واریز نمایند. در صورت عدم واریز بهای اسمی سهام جدید به حساب پذیره نویسی اعلام شده تا قبل از پایان مهلت پذیره نویسی توسط خریداران، حق تقدم مذکور به عنوان حق تقدم استفاده نشده تلقی گردیده و مسئولیت آن بعهده خریداران خواهد بود.
همچنین امروز نماد معاملاتی حق تقدم خرید سهام شرکت مجتمع معادن مس تکنار (سهامی عام)، در نماد تکنارح1، بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت، آماده انجام معامله می باشد.
محدودیت حجمی خرید در هر سفارش(بلوک) در نماد معاملاتی تکنارح1، به تعداد 10 هزار سهم تعیین می گردد که در این خصوص توجه به این موارد ضروری است: خریداران نهائی حق تقدم سهام جدید، می بایست قبل از پایان مهلت پذیره نویسی (مورخ 24/08/1392)، نسبت به واریز بهای اسمی سهام جدید به حساب شرکت اقدام نموده و رسید بانکی مربوطه به انضمام گواهی نامه حق تقدم خرید سهام جدید را ظرف مهلت مقرر با پست سفارشی به نشانی ناشر ارسال نمایند.
در صورتی که خریداران در روز آخر پذیره نویسی (روز سه شنبه مورخ 21/08/1392) اقدام به خرید حق تقدم نمایند، می بایست بهای اسمی سهام جدید را تا پایان وقت اداری روز سه شنبه مورخ 21/08/132 به حسابی که شرکت به منظور پذیره نویسی اعلام نموده، واریز نمایند.
در صورت عدم واریز بهای اسمی سهام جدید به حساب پذیره نویسی اعلام شده تا قبل از پایان مهلت پذیره نویسی توسط خریداران، حق تقدم مذکور به عنوان حق تقدم استفاده نشده تلقی گردیده و مسئولیت آن بعهده خریداران خواهد بود.
بر اساس این گزارش امروز قرار است عرضه یکجای سهام غیرمدیریتی شرکت پتروشیمی تبریز انجام شود که ناظر بازار در این خصوص ناظر بازار پیغام داده: پیرو بیانیه شماره 0603/الف/92 مورخ 13/07/1392 این مدیریت، بانک تجارت در نظر دارد، تعداد 540 میلیون سهم معادل 84/10 درصد از سهام شرکت پتروشیمی تبریز (سهامی عام) را در نماد معاملاتی پتروشیمی تبریز4 بطور یکجا و به صورت نقد (پرداخت کل ثمن معامله مطابق با رویه جاری تسویه پایاپای(T+3) و احراز شرایط مندرج در بند 7 بیانیه مذکور) با قیمت پایه هر سهم 4،101 ریال، امروز در بازار سوم فرابورس ایران عرضه نماید.
متقاضیان خرید می بایست قبل از شرکت در رقابت نسبت به تکمیل و ارائه فرم شماره 2-1 و ارائه مستندات لازم به کارگزار خود اقدام نمایند.
کارگزار خریدار می بایست ضمن کنترل کامل بودن مستندات خواسته شده در بیانیه عرضه و ارائه مستندات و اطلاعات به صورت کامل طی همان روز به فرابورس اقدام نماید.
همچنین با توجه به عدم ثبت شرکت پتروشیمی تبریز(سهامی عام) نزد سازمان بورس و اوراق بهادار، مقتضی است تشریفات ماده 40 قانون تجارت مبنی بر ثبت نقل و انتقال سهام در دفتر ثبت سهام شرکت رعایت و تصویر برابر اصل صفحه مربوط در دفتر ثبت سهام شرکت تا قبل از ساعت 13:00 روز انجام معامله به مدیریت بازار فرابورس تحویل گردد. عدم دریافت مستندات این بند توسط مدیریت بازار فرابورس، به منزله عدم انجام معامله تلقی گردیده و معامله موضوع بیانیه مذکور تأیید نمی گردد.
همچنین خریدار یا خریداران سهام شرکت می بایست مفاد مندرج در بیانیه عرضه یکجای سهام، در خصوص شرایط عرضه سهام شرکت مذکور، را مطالعه و آثار مالی و حقوقی ناشی از آنها را در ارزیابی های خود مد نظر قرار دهند. لازم است ضوابط مربوط به شرایط متقاضیان خرید در معاملات عمده سهام و حق تقدم سهام در فرابورس ایران مصوب 10/07/1391 شورای عالی بورس توسط متقاضیان خرید سهام رعایت گردد.
بر پایه این گزارش، نماد معاملاتی اوراق اجاره شرکت واسط مالی خرداد(با مسئولیت محدود) به منظور تامین مالی شرکت قطارهای مسافری و باری جوپار(جوپار1)، به منظور پرداخت اجاره بهای سه ماهه اوراق در تاریخ 18/07/1392، در پایان معاملات امروز متوقف می گردد.
همچنین امروز پذیره نویسی اوراق اجاره شرکت واسط مالی فروردین یکم در نماد صچاد1 ادامه خواهد یافت که بنابر پیغام ناظر بازار و پیرو اطلاعیه شماره 0600/الف/92 مورخ 06/07/1392 این شرکت و روزهای گذشته، امروز تعداد یک میلیون و 3 هزار و 580 ورقه باقیمانده از یک میلیون و 500 هزار برگه اوراق اجاره شرکت واسط مالی فروردین یکم(با مسئولیت محدود) به منظور تأمین مالی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام)، با قیمت اسمی هر ورقه یک میلیون ریال در نماد معاملاتی صچاد1 و نمونیک CHMQ1 پذیره نویسی می گردد.
در این خصوص توجه به موارد ذیل ضروری است:
1. کارگزاران محترم می بایست در فیلد قیمت سامانه معاملاتی عدد 100 را وارد نمایند (سامانه عدد 100 را برابر قیمت اسمی اوراق (یک میلیون ریال) در نظر می گیرد.)
2. حداقل تعداد اوراق قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی یا حقوقی 10 ورقه بوده و سفارشات خرید می بایست به صورت مضربی از ده ورقه باشد.
3. محدودیت حجمی برای هر سفارش(بلوک) 50 هزار ورقه می باشد.
4. ورود سفارش به صورت کد خرید گروهی دد مجاز می باشد.
5. اوراق مزبور بانام و قابل معامله در فرابورس بوده و نرخ اجاره بهای سالانه آن 20 درصد است، که مواعد پرداخت بصورت سه ماه یکبار بوده و سررسید اوراق 09/07/1396 می باشد. ضامنین اوراق مذکور شرکت مدیریت سرمایه گذاری امید (سهامی عام) و شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات(سهامی عام)، متعهد پذیره نویسی این اوراق شرکت تأمین سرمایه امید(سهامی خاص) و بازارگردان این اوراق شرکت تأمین سرمایه امید (سهامی خاص) از طریق شرکت کارگزاری بانک سپه(سهامی خاص) می باشند.
6. طول دوره پذیره نویسی 15 روز می باشد.
7. کلیه کارمزدها و هزینه پذیره نویسی اوراق توسط بانی اوراق پرداخت خواهد شد. کارگزاران نباید مبلغی بابت کارمزد از مشتریان اخذ نمایند.
8. تسویه حساب و پایاپای این اوراق همانند اوراق سهام بوده، با این تفاوت که روز تسویه T+1 می باشد.
9. کارگزاران می بایست یک شماره حساب بانکی متمرکز که به نام دارنده اوراق است، جهت واریز اجاره بها واصل اوارق در سررسید، به شرکت سپرده گذاری مرکزی اعلام نمایند.
10. پس از اتمام پذیره نویسی، معاملات ثانویه این اوراق در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس ایران آغاز می گردد.
همچنین بر پایه پیغام ناظر بازار امروز نماد معاملاتی پکرمان مشمول دستورالعمل رفع گره معاملاتی می باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  4  =  36