هشدار بانک جهانی به مناقشه مالی آمریکا

معاون بانک جهانی روز پنجشنبه اعلام کرد مناقشه مالی در آمریکا تاثیرات جهانی دارد و تلاش ها را برای ریشه کنی فقر در کشورهای در حال توسعه تضعیف خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،مولیانی ایندراواتی در آستانه نشست های سالیانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که قرار است روز جمعه در واشنگتن برگزار شود گفت: «آمریکا همچنان بزرگترین قدرت اقتصادی جهان است و هر آنچه در این کشور اتفاق می افتد، کشورهای در حال توسعه را تحت تاثیر قرار می دهد.»
وی در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران افزود مسئله سقف بدهی آمریکا توجه همه جهانیان را جلب کرده است و حل و فصل مناقشه مالی بین دموکرات ها و جهوریخواهان آمریکا در مدت زمانی مشخص به نفع همه است.
در حالیکه تعطیلی دولت آمریکا وارد دهمین روز خود شده است ، واشنگتن با ضرب الاجل مالی دیگری روبرو می شود.
جاکوب لیو وزیر خزانه داری آمریکا در کنگره اعلام کرد سقف بدهی دولت فدرال تا هفدهم اکتبر به 16 تریلیون و 700 میلیارد دلار می رسد و هر کوتاهی در این زمینه فاجعه به بار خواهد آورد.
مناقشه مالی آمریکا هزینه های استقراض را در کشورهای در حال توسعه افزایش و سمت و سوی منابع اختصاص داده شده به طرح های کاهش فقر را تغییر می دهد.
ایندراواتی تاکید کرد: «اقتصاد جهان حامل خبرهای خوبی هست زیرا اقتصاد اروپا تا حدودی متحول شده است اما ما همچنان نگران بهبود اقتصاد جهان در برابر بن بست مالی آمریکا هستیم.«
به گزارش خبرگزاری شین هوا از واشنگتن ، بانک جهانی به اهداف اصلی ریشه کنی فقر تا سال 2030 میلادی و تقویت رشد و شکوفایی متعهد شده است.
این نهاد برای کمک به تقویت چارچوب های سیاست و خط مشی کشورهای در حال توسعه با هدف پیشبرد رشد آماده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  2