کریستین لاگارد:اقتصاد جهانی تهدید می شود

کریستین لاگارد مدیرکل صندوق بین المللی پول روز جمعه با تاکید بر وابستگی اقتصادهای مختلف جهان با یکدیگر اعلام کرد مسئولان باید به خطرهای تازه که اقتصاد جهان با آن مواجه است توجه کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،لاگارد طی سخنرانی در نشست سالانه صندوق بین المللی پول و بانک جهانی اظهار داشت ما باید با چشمان باز و برای نسل آینده تغییرات بنیادینی را در اقتصاد جهانی ایجاد کنیم.
وی تاکید کرد در جهان چند قطبی کنونی سهم تولید ناخالص داخلی کشورهای نوظهور و در حال توسعه در یک دهه آینده، از نصف به دو سوم افزایش خواهد یافت و طبقه متوسط این کشورها با سرعت در حال افزایش است.
لاگارد تاکید کرد در سال های آتی، قدرت های اقتصادی جهان کمتر بر روی اقتصادهای پیشرفته متمرکز خواهد بود و پراکندگی اقتصادی بیشتری در مناطق مختلف خواهند داشت داشت.وی پیش بینی کرد این اتفاق در 20 تا 30 سال آینده رخ بدهد.
لاگارد در تلاش برای مقابله با خطرات بالقوه ای که اقتصاد جهانی را تهدید می کند از تصمیم گیرندگان کشورهای مختلف و صندوق بین المللی پول خواست بکوشند با یافتن راهی برای مهار بحران های اقتصادی و کار بیشتر بر روی خطراتی که بخش مالی جهان را تهدید می کند همین طور با تحلیل همه موارد ارتباط دهنده اقتصادهای مختلف، موارد هشدار را آشکارا و زودتر اعلام کنند.
وزرای دارایی و مسئولان بانک های مرکزی کشورهای گروه 20 هم اینک در واشنگتن هستند. نشست های متعدد صندوق بین المللی پول و بانک جهانی برای امروز و فردا پیش بینی شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

86  +    =  92