انتقاد از پرداخت بیمه بیکاری برای صیادان

اگر از نظر مسئولین بیمه‌ای کشور، صیادان 6 ماه از سال بیکار هستند باید در راستای پرداخت بیمه بیکاری به این قشر کارگر تلاش کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،میدرعامل شرکت‌های تعاونی پره گیلان گفت: اگر صیادان 6 ماه ازسال را از نظر بیمه بیکار هستند چرا بیمه بیکاری به آنان تعلق نمی‌گیرد.

یونس رمضانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری ایسنا – منطقه گیلان اظهار کرد: 4 هزار صیاد گیلانی در 52 شرکت تعاونی از 20 مهر به مدت 6 ماه دل به دریا می‌زنند و مشکلات فراوانی را در دریا و خشکی به دوش می‌کشند.

وی با بیان این‌که نبود امنیت شغلی برای صیادان مهم‌ترین مشکل محسوب می‌شود، افزود: صیادان در زمینه بیمه نیز مشکلات فراوانی دارند، بسیاری از صیادان یا بیمه نیستند و یا تنها 6 ماه از سال بیمه بوده و بیمه در 6 ماه بهار و تابستان هیچ گونه تعهدی نسبت به آنان ندارد.

وی ادامه داد: هرچند که 6 ماه اول سال صیادان در دریا نیستند اما با تحمل مشکلات و سختی‌های زندگی، منتظر تکثیر ماهیان بوده تا شاهد فصل صیدی خوب باشند، اگر از نظر مسئولین بیمه‌ای کشور، صیادان 6 ماه از سال بیکار هستند باید در راستای پرداخت بیمه بیکاری به این قشر کارگر تلاش کنند.

رمضانی خاطرنشان کرد: بعضی از تعاونی‌های پره تعطیل و صیادان بیکار شده‌اند، اما بدهی که به این افراد وجود دارد کاملا پرداخت نشده است و طرح جامع صید و صیادی با وجود این‌که قرار بود اجرایی شود به دلیل کمبود اعتبارات متوقف و رها شده است.

وی تصریح کرد: مشکلات صید و صیادی در حال حاضر در جامعه کوچک است، اما بی‌توجهی سبب مشکلات زیادی برای صیادان می‌شود.

تعاونی‌های صید پره در ایام صید 4 تا 7 بار در روز از دریا برداشت می‌کنند که هر بار دل به دریا زدن این زحمت‌کشان با خطرات فراوانی آنان را روبه رو می‌کند.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =