افزایش ارزش دلار در برابر دیگر ارزها

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تحولات مربوط به بحران سقف بدهی و بودجه آمریکا تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و در نتیجه قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از رویترز؛ امیدواری سرمایه گذاران بین المللی نسبت به توافق کنگره و دولت آمریکا برای پایان دادن به بحران مالی موجب شد تا ارزش دلار امروز چهارشنبه در بازارهای بین المللی با افزایش روبرو شود.

بر اساس این گزارش افزایش ارزش دلار موجب شد تا قیمت جهانی طلا نیز امروز با رشد چندان زیادی روبرو نشود. آمریکا در آستانه ورشکستگی به علت عدم افزایش سقف بدهی ها قرار گرفته و از ابتدای اکتبر نیز بخش زیادی از فعالیت های دولت واشنگتن تعطیل شده است.

بر اساس این گزارش مذاکرات بین نمایندگان جمهوری خواه و دموکرات آمریکا برای دستیابی به توافق نهایی ادامه دارد. کاخ سفید روز گذشته پیشنهاد جمهوری خواهان برای افزایش سقف بدهی ها را رد کرده است.

ارزش دلار امروز در برابر ین ژاپن 0.4 درصد افزایش یافت و هر دلار در برابر 98.55 ین مبادله شده است. در صورت توافق کنگره و دولت آمریکا بر سر بدهی ها و بودجه می توان انتظار داشت که ارزش دلار بیش از پیش افزایش خواهد یافت و این مساله تاثیر منفی زیادی بر قیمت طلا خواهد داشت.

شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز 0.1 درصد افزایش یافت و به بیش از 80.53 واحد رسیده است. ارزش دلار در برابر یورو نیز 0.1 درصد افزایش یافت و هر یورو در برابر 1.3515 دلار داد و ستد شده است./طلا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  36