نکاتی در مورد بیمه بیکاری

یکی از خدماتی که سازمان تامین اجتماعی مکلف است به بیمه شدگان خود ارائه دهد، بیمه بیکاری می باشد، برای اطلاع از این که آیا شما مشمول دریافت حق بیمه بیکاری می شوید یا خیر؟ اطلاع از تعاریفی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از بیمه بیکاری و سایر اصطلاحات مرتبط داده است، ضروری می باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از «خبرگزاری دانشجو»  ،در ذیل تعاریف بیمه بیکاری، متقاضی بیمه بیکاری، مقرری بگیر بیمه بیکاری و مقرری بیمه بیکاری آورده شده است.

 

بیمه بیکاری
یکی از حمایت های تامین اجتماعی است و سازمان تامین اجتماعی مکلف است با دریافت حق بیمه مقرر، در صورت معرفی واحد کار و امور اجتماعی، به بیمه شدگانی که طبق قانون بیمه بیکاری فاقد کار می شوند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت نماید.

 

متقاضی بیمه بیکاری
کارگر مشمول قانون کاری است که تابع قانون تامین اجتماعی بوده و بدون میل و اراده فاقد کار شده و آماده کار می باشد و تقاضای کتبی خود را به واحد کار و امور اجتماعی ارایه نماید.

 

مقرری بگیر بیمه بیکاری
متقاضی بیمه بیکاری است که از طریق واحدهای کار و امور اجتماعی به شعبات تامین اجتماعی جهت دریافت مقرری بیمه بیکاری معرفی شده و برای وی مفرری بیمه بیکاری برقرار می شود.

 

مقرری بیمه بیکاری
3 درصد از مزد کارگر مشمول قانون کار است که تمام آن توسط کارفرما پراخت می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

65  ⁄    =  13