طرح شورای معتمد محله در استان یزد اجرایی می شود

معاون اجتماعی پلیس استان یزد از اجرای طرح شورای معتمد محله در استان یزد خبر داد و گفت: این طرح به منظور بهره برداری از ظرفیت معتمدان محلات به منظور پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی در استان یزد اجرا می شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از مهر سرهنگ پاسدار محمدحسن باقری فهرجی، ظهر چهارشنبه در نشست برنامه ریزی طرح شورای معتمد محله اظهار داشت: به موازات توسعه و پیشرفت جوامع، روابط و تعاملات اجتماعی دستخوش تغییر می شوند و توسعه شهرهای بزرگ امکان نظارت و کنترل پلیس بر لایه های اجتماعی و فضای شهرها را دشوار می کند.

وی بیان کرد: نتیجه ای که از این روند زندگی حاصل می شود این است که زمینه برای رشد انواع جرائم، آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی فراهم می شود.

سرهنگ باقری خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی نیروی انتظامی می تواند از توان و ظرفیت های مردم برای غلبه بر مشکلات و مبارزه با ناهنجاری های جامعه بهره برداری کند.

معاون اجتماعی پلیس استان یزد ادامه داد: نیروی انتظامی در همین راستا با مطالعه سوابق و بهره برداری از تجارب سایر کشورها، اقدامات گسترده ای را به منظور به کار گیری ظرفیت های مردمی برون سازمانی و برون سپاری ماموریت ها و همچنین مشارکت اقشار مختلف مردم در تامین نظم و امنیت جامعه به عمل آورده است.

سرهنگ باقری بیان کرد: هدف از اجرای طرح شورای محله، جلب مشارکت و بهره برداری از ظرفیت معتمدان محلات در راستای پیشگیری از جرائم، آسیب ها و معضلات اجتماعی است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به منظور شناسایی و رفع عوامل آسیب زای محلی از طریق طرح مسائل و مشکلات در شورای معتمد پلیس و چاره جویی اهالی محل برای رفع آنها و همچنین حل و فصل دعاوی در مراحل اولیه و … به مرحله اجرا درآمده است.

این مسئول همچنین با بیان این که جلوگیری از تشکیل پرونده های انتظامی و قضایی ایجاد سابقه برای افراد از دیگر دستاوردهای این طرح است، یادآور شد: بهره برداری از تمامی ظرفیت های مردمی و به کار گیری نظرات و ایده های ساکنان محلات برای رفع معضلات اجتماعی و ایجاد یک رکن مشورتی متناسب با نیازمندی های ساکنان محلات برای فرماندهان انتظامی شهرستان ها و روسای کلانتری ها نیز از دیگر نتایج اجرای این طرح خواهد بود.

باقری فهرجی با بیان این که طرح شورای معتمد محله در کلیه کلانتری ها و پاسگاه ها اجرا می شود، عنوان کرد: از تمام اقشار مردم انتظار داریم نیروی انتظامی را در اجرای این طرح یاری دهند و برای عضویت در شورای معتمدان با روسای کلانتری ها هماهنگی لازم را به عمل آورند.

معاون اجتماعی پلیس یزد اظهار داشت: پس از عضویت افراد در شورای معتمدان پلیس، آموزش های لازم به افراد ارائه خواهد شد و امید است با همکاری مردم فهیم و بزرگوار استان یزد بتوانیم جامعه ای امن و عاری از هرگونه بزه و معضلات اجتماعی داشته باشیم.

سرهنگ باقری فهرجی، نقش مردم را در اجرای موفق این طرح بسیار اساسی خواند و تاکید کرد: رکن اصلی اجرای این طرح، مردم هستند و در صورتی که از همکاری مردم بهره مند نباشیم، این طرح در اجرا موفق نخواهد شد.

وی عنوان کرد: به طور قطع مردم در اجرای این طرح همچون گذشته با پلیس همراهی خواهند کرد و با این همکاری، امنیت و آرامش را برای خود، خانواده و افراد محله خود فراهم می آورند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  22  =  28