مردان یزدی در ولادت و وفات از زنان پیشی گرفتند/ کاهش آمار طلاق در یزد

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد گفت: نسبت جنسیتی تولد در استان یزد 102 است به این معنی که به ازای تولد هر 100 دختر، 102 پسر در یزد متولد شده است.

سیدعلیرضا دستمالچیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آمار ولادت در استان اظهار داشت: در سال جاری 11 هزار و 272 نفر در استان یزد متولد شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته به طور متوسط روزانه 61 نوزاد در این استان به دنیا آمده اند.

وی بیان کرد: نرخ ولادت در استان 21 و نرخ ولادت در کشور 18 است و میزان تولد در استان یزد از میانگین کشوری بالاتر بوده است.

دستمالچیان با اعلام اینکه استان یزد با ثبت 99.8 درصد ولادت ها در مهلت قانونی رتبه سوم کشور را داراست، افزود: امیرعلی، ابوالفضل، امیرحسین، امیرمحمد و محمد طاها به ترتیب بیشترین اسامی انتخابی خانواده‌های یزدی برای پسران و نام‌های فاطمه، زهرا، نازنین زهرا، زینب و ریحانه نیز نامهای برگزیده دختران در نیمه نخست سال جاری بوده است.

وی همچنین با اعلام آمار وفات در این استان بیان کرد: تا پایان شهریورماه امسال دو هزار و 375 نفر در استان فوت کردند که این عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از چهار درصد رشد داشته است.

دستمالچیان افزود : نرخ وفات استان یزد 4.7 و نرخ وفات در کشور 4.8 است و نسبت جنسی وفات 124 بوده به این معنی که به ازای فوت هر 100 زن، فوت 124 مرد به ثبت رسیده است.

وی بیماریهای قلب و عروق  را شایعترین علت مرگ و میر در این مدت عنوان کرد و افزود: استان یزد از نظر ثبت وفات در مهلت قانونی 10 روزه با 99.8 درصد ثبت به هنگام، رتبه اول کشور را در اختیار دارد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ثبت احوال استان یزد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود آمار ازدواج استان در این مدت را پنج هزار و 463 مورد اعلام کرد و گفت: این تعداد ازدواج ثبت شده در سال 92 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 2.5 درصد کاهش داشته که علت اصلی آن کاهش جمعیت در آستانه ازدواج است.

وی متوسط سن ازدواج در مردان را 26.6 و در زنان 22.2 اعلام کرد.

دستمالچیان آمار طلاق نیمه اول امسال را نیز 592 مورد اعلام کرد و افزود: آمار این رویداد نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد رشد داشته است که در مقایسه با سالهای قبل رشد کمتری را نشان می دهد و حاکی از فعالیت مطلوب در این حیطه است.

وی با اشاره به نسبت ازدواج به طلاق گفت: به ازای هر 9 ازدواج یک طلاق در این استان ثبت می شود.

این مسئول، رتبه استان در نرخ طلاق را 28 عنوان کرد و افزود: تنها استانهای سیستان و بلوچستان، ایلام و چهارمحال و بختیاری در تعداد طلاق وضعیت بهتری نسبت به استان یزد دارند.

دستمالچیان متوسط سن طلاق در مردان را 33 و در زنان 29 اعلام کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1