محرم‌سازی مدارس دختران با رعایت آرامش و آزادی

سرپرست وزارت آموزش وپرورش با توجه به اشراف ساختمان های پیرامونی بر محرم سازی مدارس دخترانه با رعایت حفظ آرامش و آزادی دانش آموزان در محیط مدرسه تاکید کرد .

به گزارش ایسنا ، علی اصغر فانی در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور در سالن جلسات سازمان نوسازی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش وپرورش گفت : هریک از بخش های زیر مجموعه آموزش وپرورش باید به برآورد تمهیدات لازم برای تحقق این سند در حوزه مربوطه بپردازد و در نهایت تقدم و تاخر این برآورد ها در کمیته تلفیق ، مهندسی مجدد شود.

وی با اشاره به اختصاص محلی برای نمازخانه در مدارس در دست احداث اظهار کرد : مکان این نمازخانه ها باید بگونه ای باشد که تبدیل به کلاس درس نشود .

فانی، فضاهای پرورشی ، تربیتی ، اردوگاه ها و دانشگاه فرهنگیان را ازجمله موضوعات مورد توجه در آموزش وپرورش تلقی و تصریح کرد : با سرمایه گذاری در دانشگاه فرهنگیان ضرری متوجه آموزش وپرورش نخواهد شد ، زیرا صرف هزینه بدون داشتن معلمانی خوب و کارآمد ، فعالیتی عبث و بیهوده است .

وی بر تمرکز انرژی بر بهسازی نیروی انسانی ،ارتقای کیفیت و انگیزه و دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد و یادآورشد : بحث ایمنی عمومی مدارس ، تعمیر ونگاهداری تجهیزات و امکانات از مباحث مهمی است که باید به آن توجه ویژه شود و سرفصلی برای آن ایجاد گردد.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اولویت ساخت 80 مدرسه بر احداث 100 مدرسه ادامه داد : هزینه این مابه التفاوت در احداث مدرسه جدید باید صرف تعمیر و نگاهداری مدارس موجود شود ، زیرا این کار موجب جلوگیری از ضرر وزیان بیشتر خواهد شد.

وی با تاکید بر توجه به موضوع سیستم گرمایشی مدارس اضافه کرد : حذف مدارس خطرآفرین و استحکام آن ها بسیار مهم است و این موضوع باید با بازدید های دوره ای مورد نظارت دقیق قرار گیرد .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  1