کاهش قیمت خانه در صورت رقابتی شدن بازار

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران گفت: دیگر نمی‌توان انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن را داشت و برای کاهش بیشتر قیمت باید خرید و فروش‌ها رونق گیرد و بازار رقابتی شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حسام عقبایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: اگر خرید و فروش‌ رونق گیرد و بازار رقابتی شود قیمت مسکن متعادل می‌شود.

 

وی با بیان این‌که دیگر نمی‌توان انتظار کاهش بیشتر قیمت مسکن را از بازار داشته باشیم، افزود: در صورتی که مولفه‌های موثر بر بازار مسکن به کاهش قیمت‌ها کمک کنند، قیمت مسکن کاهش می‌یابد.

 

عقبایی گفت: با وضعیت فعلی رکود در بازار مسکن، رسیدن قیمت‌ها به کف بازار و این‌که هنوز تحمل اقتصادی اثر‌گذاری در بخش مسکن رخ نداده بهتر است کاهش قیمت مولفه‌های در ارتباط با بازار مسکن خود را نشان دهند.

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به ورود افراد مصرفی به بازار مسکن گفت: با ورود مصرف کنندگان واقعی به بازار مسکن قیمت‌ها متعادل می‌شوند و آرامش به بازار مسکن وارد می‌شود.

 

عقبایی افزود: موجبات آرامش و آسایش در بازار مسکن آسایش خاطر کسب‌وکار و درآمد پایدار برای مشاوران املاک را نیز ایجاد می‌کند.

 

 

سود بیش از 30 درصد در بخش مسکن یعنی سوداگری

 

به گفته‌ وی نباید بگذاریم نوسانات قیمت بازار مسکن بدون دلیل ایجاد شود و تاثیرات منفی بر این بازار بگذارد.

 

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران با اشاره به تاثیر قیمت زمین، ساخت و سود مسکن گفت: باید مسکن با سود منطقی خرید و فروش شود که اگر این سود بیش از 30 درصد باشد با سوداگری همراه شده است و باید جلوی آن گرفته شود.

 

وی اظهار کرد: افزایش تسهیلات مسکن به شرط نظارت دقیق از سوی دولت به نفع بازار مسکن است و باعث تشویق به خرید و فروش ملک و صاحبخانه‌ شدن متقاضیان می‌شود.

 

 

کوتاه شدن دست سودجویان با تخصیص وام مسکن به متقاضیان واقعی

 

عقبایی با اشاره به افزایش تسهیلات مسکن و تاثیر‌گذاری آن بر بازار و اقتصاد مسکن گفت: اگر افزایش تسهیلات مسکن با نظارت دولت همراه باشد و این وام‌ها بتوانند به مصرف‌کنندگان واقعی تعلق گیرند، دست افراد سودجو از این بازار مسکن کوتاه می‌شود.

 

به گفته وی اگر در زمینه افزایش وام‌های مسکن، نظارت و کنترلی صورت نگیرد، سودجویی و افزایش غیرمعقول و نامتعارف در بخش مسکن ایجاد می‌شود.

 

رییس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران افزود: تعابیری هم‌چون حباب مسکن و این‌که در انتظار کاهش دوباره قیمت‌ها باشیم، تنها بازار را مختل می‌کند چراکه اکنون نباید مردم را از خرید و فروش منصرف کنیم و مانع چرخش مالی بازار مسکن شویم.

 

عقبایی تاکید کرد: با توجه به تورم و اصل سرمایه‌گذاری، حال که قیمت‌ها به کف رسیده است خرید و فروش‌ها آسان شده و چشم‌انداز ما این است که در راستای سیاست‌های دولت، سیاست‌های تشویقی خرید و فروش‌ها ایجاد شود.

 

وی اظهار کرد: در صورت ایجاد سیاست‌های تشویقی در بخش عرضه‌ مسکن، سیاست‌هایی هم‌چون اعطای تسهیلات و وام‌ها نیز با نظارت کافی می‌تواند به خریداران کمک کند و بازار رقابتی شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −  14  =