واکنش محسن رضایی به بیلبورد جنجالی

محسن رضایی در نشستی خبری مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این‌که مذاکرات اخیر آزمون خوبی برای مردم ایران است تا میزان همکاری آمریکا را بسنجند، افزود: همه باید صبر کنند تا نتایج مذاکرات مشخص شود و به دولت اعتماد کنیم، اما معطل نتایج نمانیم، بلکه اقتصاد مقاومتی را به صورت جدی در سراسر کشور شروع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا اهم سخنان محسن رضایی در ادامه می آید:

* مساله اقتدار ملی کشور روی دو مساله اقتصاد و سیاست خارجی موثر است و در حال حاضر موضوع اقتصاد و سیاست خارجی را برای عبور از تحریم‌ها و فشار بین‌المللی و فعال شدن سیاست خارجی باید بسیار مورد توجه قرار دهیم تا اقتصاد ملی کشور را به نحوی ساماندهی کنیم که آسیب‌ناپذیر باشد.

* یک سیاست خارجی موثر مکمل اقتصاد مقاومتی است و اگر آمریکا و 1+5 پشت میز مذاکره بنشینند و ببینند که ایران با رشد اقتصادی روبرو است، آمادگی بیشتری برای همکاری خواهند داشت پس باید از سیاست خارجی مکمل اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم.

* در 100 سال اخیر و یا حتی 200 سال اخیر شاهد خوش‌بینی ایرانی در سیاست خارجی و سوء استفاده خارجی بوده‌ایم، این موضوع به ما اجازه نداده است که سیاست خارجی فعال داشته باشیم. تا قبل از انقلاب اسلامی، سیاست خارجی ایران خنثی، بی‌اثر و یکطرفه بود و اولین بار است که طی 200 سال اخیر رابطه دو طرفه با دنیا تنظیم کرده‌ایم و همه دعوا این است که می‌گوییم باید حقوق و احترام متقابل باشد.

* اگر سیاست خارجی دو طرفه باشد و امتیازی بدهیم به طور قطع امتیازی هم خواهیم گرفت که از آن برای پیشرفت اقتصاد بهره می‌گیریم. پس اقتصاد مقاومتی پشتوانه اقتصادی سیاست خارجی است تا طرف مقابل به ما توجه کند و بداند که از موضع ضعف پشت میز مذاکره ننشسته‌ایم.

* نماینده آمریکا در مذاکرات 1+5 هنوز یاد نگرفته است که بداند نمی‌تواند با مردم ایران اینگونه صحبت کند پس از همه می‌خواهیم به همکاری خود با دولت ادامه دهند چون حداقل نتیجه مذاکرات این است که میزان همکاری آمریکا با ایران را بسنجیم.

* {در جواب سوالی در مورد مخالفت‌های شدید با روند مذاکرات ژنو و نصب بیلبوردهایی با این مضمون در سطح شهر} آزادی همین است و قبل از این‌که مذاکرات به نتیجه برسد نباید آمریکا احساس کند که یکطرفه امتیاز می‌دهیم. بیان نظرات به صورت آزادانه امری طبیعی است و مخالفان و موافقان باید نظرات خود را مطرح کنند تا این تصور ایجاد نشود که فضای ایران کنترل شده و حکومتی است و از این شرایط سوء استفاده کنند.

* ما چیزی به نام جرم سیاسی را در مجمع بررسی نکردیم، بلکه موضوع انتخابات یکی از مسائل سیاسی است که در مجمع بررسی می‌شود. موضوع جرم سیاسی در مجلس باید به صورت قانون در بیاید و اگر با شورای نگهبان به اختلاف رسید ما می‌توانیم وارد شویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. les bottes می گوید

    Bookmarked!!, I like your website!
    les bottes http://les-bottes.shastadatadirector.com

ارسال یک پاسخ

84  ⁄  12  =