انتقاد یک نماینده به اظهارات روحانی و عدم پخش مستقیم جلسه

نماینده مردم تهران در بیان تذکری ضمن انتقاد از عدم پخش مستقیم جلسه رای اعتماد به سه وزیر از صدا و سیما خطاب به رئیس جمهور گفت: شما در مذاکرات ژنو مردم را نامحرم دانستید چه اقداماتی می خواهید پشت این مخفی کاری ها انجام دهید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی در بیان تذکری اظهار داشت: رئیس جمهور محترم در سخنانی دقایق قبل اظهار داشت اگر چه افراد جدیدی بعد از رای اعتماد نگرفتن وزیران پیشنهادی مجدد به مجلس معرفی می شوند اما سیاست ها همان است و تغییر نمی کند.

وی اظهار داشت: از این سخن رئیس جمهور این طور برداشت می شود که علی رغم فرمایشات خود ایشان مبنی بر رعایت و حرمت جایگاه مجلس اظهارات آقای روحانی خودش به نوعی بی اعتنایی به مجلس است.

کوچک زاده اظهار داشت: وقتی مجلس به کسی رای نمی دهد یعنی با سیاست های آن مخالفت کرده است البته ما امیدواریم افراد معرفی شده مطابق با آن سیاست ها عمل نکنند ولی این گونه سخن گفتن از سوی رئیس جمهور به نظرم بی حرمتی به مجلس و نمایندگان است.

در این بخش از تذکر کوچک زاده تعدادی از نمایندگان به نشانه اعتراض و مخالفت فریاد "دو دو" سر دادند که کوچک زاده در واکنش به این اقدام گفت: کسانی که دو دو می کنند اکثریت نیستند آیا اکثریت مجلس وکیل الدوله هستند و وکیل الدوله بودن همان چیزی است که دوره ای آن را تقبیح می کردید.

نماینده مردم تهران در ادامه تذکر خود اظهار داشت: پیش از این سبحانی نیا عضو هیئت رئیسه مجلس از پخش مستقیم جلسه رای اعتماد وزیران خبر داده بود. ما امروز صبح شاهد بودیم که ابزار و تمهیدات لازم برای انجام این کار در نظر گرفته شده بود اما این کار انجام نشد.

کوچک زاده خاطر نشان کرد: بر اساس شنیده ها این طور گفته می شود که آقای رئیس جمهور به رئیس مجلس اعلام کرده که پخش مستقیم جلسه علنی امروز مجلس از صدا و سیما به صلاح نیست. این کار چه معنی ای دارد. مردم در مذاکرات ژنو نامحرمند پس بفرمایید که این شفافیت شما با مردم در کجاست. این نمی شود که شما شعار بدهید که مردم محرم هستند اما این اقدامات را انجام دهید.

نماینده مردم تهران افزود: شما شعار داده بودید که می خواهید حرمت پاسپورت ایرانی را حفظ کنید اما امروز ویزای مالزی و اندونزی را در آنجا نمی دهند.

کوچک زاده تصریح کرد: چرا تابلوهای صداقت آمریکایی را که به زحمت شهرداری نصب شده بود پائین آوردید شما می خواهید در این مخفی کاری های خود چه کاری انجام دهید با این ملت ایران و نظام ایران چه کنید.

بعد از تذکر کوچکزاده علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر وی اظهار داشت: اجازه دهید اصل موضوع روشن شود. آقای رئیس جمهور درباره پخش زنده جلسه امروز هیچ صحبتی با من نکرد پس اصل این مسئله خلاف است. صدا و سیما وسایلش را آورد و بعد جمع کرد.

لاریجانی افزود: اما در خصوص بخش اول تذکر شما باید بگویم سیاست دولت تغییری نمی کند اما مجری عوض می شود. طبیعتا ما به مجری رای ندادیم به سیاست ها رای دادیم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −  41  =