احتمال لغو ممنوعیت واردات کالاهای لوکس؛ صدور مجوز افزایش دوباره قیمت خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان می‌دهد قیمت‌های جاری خودرو کف قیمت‌ است، گفت: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از مهر، محمدرضا نعمت زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: مردم منتظر کاهش قیمت خودرو نباشند، چرا که از این پس ارز خودرو با ارز آزاد محاسبه خواهد شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت توضیح داد: قیمت خودرو قبلا بر مبنای ارز مبادله‌ای محاسبه می‌شد ولی با توجه به اینکه در حال حاضر خودروسازان از ارز آزاد استفاده می‌کنند، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

وی افزود: البته به خودروسازان گفته ایم که قیمت خودرو را زیاد افزایش ندهند و برهمین اساس، ممکن است مختصر تغییراتی در قیمت برخی خودروها خواهیم داشت.

به گقته نعمت زاده، ضرب و تقسیم وزارت صنعت و سازمان حمایت نشان می‌دهد قیمت‌های جاری خودرو کف قیمت است، البته از خودروسازان خواسته‌ایم تا کمتر سود ببرند و امسال همین قیمت‌های فعلی خودرو را دنبال کنند، هر چند ممکن است در برخی موارد تغییراتی نیز داشته باشیم.

نعمت زاده در عین حال اعلام کرد: شورای رقابت چند روز مهلت خواسته است تا قیمت‌ها را براساس ارز آزاد محاسبه کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: از شورای اقتصاد هم خواسته‌ایم انحصاری بودن صنعت خودرو و اختیار قیمت‌گذاری خودرو توسط شورای رقابت را لغو کند.

وی از بررسی لغو ممنوعیت واردات کالاهایی که در اولویت 10 ( کالاهای لوکس و غیرضرور) هستند، خبر داد و اعلام کرد: احتمال خروج برخی کالاها از اولویت 10 و انتقالشان به فهرست اولویت‌های پائین‌تر وجود دارد.

نعمت زاده اظهارداشت: براساس پیشنهاد وزارت صنعت به دولت، تعرفه خودروهایی با موتور زیر 2500 سی سی تغییری نخواهد کرد اما تعرفه واردات خودروهای هیبریدی و دیزلی 20 درصد خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  3