رصد تراکنش های کارت های اعتباری و داده های بانکی از سوی آمریکا

ابعاد جدیدی از جاسوسی اقتصادی آمریکاافشا شد

بر اساس سندی که ادوارد اسنودن (Edward Snowden) کارمند سابق سازمان سیا، در اختیار مجله آلمانی اشپیگل قرار داده است، مشخص شده که آژانس امنیت ملی آمریکا، تراکنش های کارت های اعتباری و داده های بانکی در سطح بین الملل را رصد و شنود می کند. این آژانس همچنین مبادلات صورت گرفته از طریق شرکت ویزا و شبکه سوئیفت را نیز زیر نظر دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از  شرکت ملی انفورماتیک و یه گزارش  پایگاه فاین اکسترا، آژانس امنیت ملی آمریکا واحد ویژه ای برای مانیتورینگ تراکنش های مالی و مبادلات بانکی بین الملل راه اندازی کرده که واحد پیگرد پول (Follow the Money که از آن به اختصار FTM اسم برده می شود) نام دارد.

اطلاعات به دست آمده، در بانک داده های مالی آژانس امنیت ملی آمریکا به نام ترک فین (Tracfin) ذخیره می گردد.

تا سال 2011، بیش از 180 میلیون مورد از مبادلات مالی بین المللی در این بانک ذخیره شده بود که 84 درصد آنها مربوط به نقل و انتقالات صورت گرفته از طریق کارت های اعتباری کاربران منطقه اروپا، خاورمیانه و آفریقا بوده است.

به دنبال انتشار این اخبار نگران کننده، شرکت ویزا با صدور بیانیه ای از هر نوع دسترسی غیرمجاز به شبکه خود اظهار بی اطلاعی کرد.

در این بیانیه آمده است: ما برای امنیت داده ها اهمیت فراوانی قائل هستیم و نسبت به هر نوع تلاش برای نفوذ، واکنش نشان می دهیم.

یکی از سخنگویان شرکت ویزا گفته احتمالاً این داده های شنود شده، از طریق نفوذ به شبکه های اطلاعاتی این کمپانی در اختیار آژانس امنیت ملی آمریکا قرار گرفته است.

گفتنی است در سال 2010 پارلمان اروپا با تایید رسمی مشترک نمودن داده ها، به مقامات آمریکا اجازه داد به اطلاعات حساب های بانکی اروپا در شبکه بین المللی سوئیفت دسترسی یابند.

1392/08/04

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

12  ⁄  2  =