مذاکرات لغو تحریم‌های بانکی بعد از مذاکرات سیاسی/ خارجی‌ها ال‌سی ایران را قبول می‌کنند

معاون ارزی بانک مرکزی خبر داد

معاون ارزی بانک مرکزی با تأکید براینکه مذاکرات برای لغو تحریم‌های بانکی بعد از مذاکرات سیاسی انجام خواهد شد، گفت: تعدادی از بانک‌های خارجی ال‌سی ایران را قبول می کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،غلامعلی کامیاب در پاسخ به تسنیم  مبنی بر اینکه آیا بانک مرکزی در اجلاس بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول مذاکراتی را برای لغو تحریم‌های بانکی انجام داده است؟ اظهار داشت: فعلاً منتظر مذاکرات بخش سیاسی هستیم. اول باید آن مذاکرات به نتیجه برسد و بعد سایر اقدامات انجام شود.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه از گوشه و کنار شنیده می شود که در مذاکرات ژنو 1 درخواست اول دولت ایران لغو تحریم‌های بانکی بوده است، با این حساب می‌توان گفت که در مذاکرات حرف اول و آخر ایران لغو تحریم‌های بانکی است؟ گفت: ما چنین چیزی نمی‌گوییم. ما نمی‌دانیم در بخش سیاسی چه صحبت‌هایی مطرح می شود.

معاون ارزی بانک مرکزی ضمن تأکید بر اینکه اول باید مذاکرات بخش سیاسی حل شود درباره برنامه این بانک برای لغو تحریم‌های سوئیفت، افزود: سوئیفت اصلاً موضوع مهمی نیست؛ سوئیفت درباره بانک‌های خصوصی برقرار است.

کامیاب در ارتباط با اینکه بخشنامه ال سی 30 درصدی باتوجه به عدم پذیرش ال‌سی‌ها توسط بانک‌های خارجی عملاً کاربرد ندارد، تصریح کرد: بانک‌هایی هستند که ال‌سی را قبول می کنند اما خیلی از بانک‌ها بخاطر تحریم‌ها ال‌سی ایران را نمی‌پذیرند.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آماری از میزان منابع بلوکه شده ایران در بانک‌های خارجی وجود دارد یا خیر؟ گفت: این آمار محرمانه است و دلیلی ندارد اعلام شود.

این مقام مسئول بانک مرکزی در ادامه در واکنش به اظهارات رئیس صندوق توسعه ملی مبنی بر اینکه بانک مرکزی باید کمتر از این صندوق برداشت داشته باشد، اظهار داشت: اگر بانک مرکزی برداشتی داشته باشد با مجوز قانون خواهد بود و بدون مجوز قانونی برداشتی انجام نمی شود.

کامیاب با تأکید براینکه بانک مرکزی مجاز نیست از حساب‌های مشتری برداشت کند، تأکید کرد: بانک مرکزی بدون مجوز از حساب صندوق توسعه ملی که مشتری این بانک است برداشتی نخواهد داشت.

معاون ارزی بانک مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار تسنیم که پرسید با توجه به اظهار نظرهای چند روز گذشته درباره خزانه خالی و البته واکنش رئیس کل و وزیر اقتصاد دولت دهم، می‌توانید آماری از وضعیت خزانه مطرح کنید؟ گفت: باید از خزانه دار آمار خزانه را سوال کنید. بانک مرکزی با خزانه فرق دارد. منابع ارزی متعلق به بانک مرکزی است ولی خزانه کشور متعلق به بانک مرکزی نیست.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

48  −  42  =