استفاده از دستبندهای الکترونیکی، یکی از مجازات جایگزین حبس

مدیرکل زندان‌های استان قزوین با بیان اینکه استفاده از پابند و دستبندهای الکترونیکی به عنوان یکی از ابزارهای مجازات جایگزین حبس به شمار می‌رود، گفت: استفاده از این ابزار می‌تواند در زمینه کاهش جمعیت کیفری و همچنین تقلیل هزینه‌های ناشی از نگهداری متهمان و محکومان در زندان نقش موثری داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،حمیدرضا فراست طلب در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به استفاده از فناوری‌های نوین در زندان‌ها عنوان کرد: استفاده از فناوری نوین و سایر مجازات‌های جایگزین در قانون جدید مجازات اسلامی پیش‌بینی شده است و ضرورت دارد تمهیدات لازم به منظور اجرای استفاده از این نوع مجازات فراهم شود.

 

مدیرکل زندان‌های استان قزوین پیش‌بینی مجازات‌های جایگزین، جلوگیری از ورود افراد با جرایم سبک به زندان‌ها، تاسیس و بهره‌گیری بیشتر از شوراهای حل اختلاف، کاهش عناوین مجرمانه و رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌های زندانیان را از جمله راهکارهای اجرای حبس زدایی در زندان‌ها عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: با تقسیط جرایم مالی و رسیدگی خارج از نوبت به پرونده‌ها، پرداخت دیه و بدهی‌های محکومان از بیت‌المال چنانچه اعسار آن‌ها پذیرفته شده باشد، می‌توان در تحقق این سیاست قوه قضاییه گام‌های موثری برداشت.

 

فراست‌طلب گفت: فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی، رکن اساسی در اصلاح و تربیت زندانیان محسوب می‌شوند که برای رسیدن به چشم‌انداز مطلوب فرهنگی و تربیتی باید مورد توجه قرار گیرد.

 

وی تصریح کرد: در راستای افزایش سوادآموزی در زندان‌های استان مددجویان بی سواد شناسایی و طی فرایند اجرایی جهت ادامه تحصیل به دوره‌های سواد آموزی معرفی شدند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

41  −  39  =