کاهش هزینه‌ پرداخت درمان در سایه واقعی شدن تعرفه‌های پرداختی بیمه ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با یادآوری اینکه واقعی نشدن تعرفه‌ها باعث افزایش هزینه‌‌ها در حوزه سلامت و پرداخت از جیب مردم می‌شود،گفت: بدون‌شک تحقق سهم پرداخت از جیب مردم به 30درصد، در سایه واقعی شدن تعرفه‌ها امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از خانه ملت،شهلا میرگلوی‌بیات با بیان اینکه مشکلات حوزه سلامت و کمبود منابع مالی بیمارستان‌ها را با بحران شدیدی مواجه کرده است، افزود: در حال حاضر بدهی بیمارستان‌ها به شرکت‌های دارویی این مراکز درمانی را با چالش‌های جدی مواجه ساخته است.

 

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای  اسلامی، با تاکید بر ضرورت حذف دهک‌های برخوردار از دریافت یارانه ادامه داد: بدون‌شک اگر قسمت اعظم این مهم در اختیار وزارت بهداشت قرار گیرد بسیاری از معضلات حوزه سلامت رفع خواهد شد بنابراین ضروری است هیات دولت با اولویت بخشی به حوزه سلامت، اعتبار زیادی را به بخش بهداشت و درمان کشور تزریق کند.

 

این نماینده مردم در مجلس نهم، تقویت بیمه‌ها را عامل مهمی در رفع مشکلات بیمارستان‌ها خواند و تصریح کرد: با وجود آنکه بدهی بیمه‌ها به بیمارستان‌ها تا حدود زیادی پرداخت شده اما لازم است تا بیمه‌ها هزینه پرداختی بیماران را واقعی کنند تا خدمات درمانی بهتری به آنها ارایه شود.

 

وی، با تاکید بر اینکه واقعی شدن تعرفه‌ها اصلی‌ترین راه برای رهایی از معضلات حوزه سلامت است، افزود: بدون‌شک پرداخت بیمه‌ها به وزارت بهداشت می‌تواند به واقعی‌شدن تعرفه‌ها کمک کند و تاحدی در تامین بودجه وزارت بهداشت موثر باشد.

 

میرگلوی‌بیات، با انتقاد از اینکه نابه‌سامانی در حوزه بهداشت و واقعی نشدن تعرفه‌ها به افزایش هزینه‌ها در حوزه سلامت می‌انجامد، گفت: امروزه سهم پرداخت از جیب مردم 70 درصد است درحالی که این مهم باید به 30درصد کاهش یابد که بدون‌شک تحقق آن در سایه واقعی شدن تعرفه‌ها امکان‌پذیر است.

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به مدیریت هزینه‌ها در حوزه سلامت اشاره کرد و یادآور شد: به طور حتم بخش بهداشت و درمان به طور مستقیم با سلامت مردم در ارتباط است بنابراین با مدیریت هزینه‌ها می‌توان منابع مالی سیستم بهداشت و درمان را هدایت کرد و با این اقدام گام‌های وثری را در حوزه سلامت برداشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

54  ⁄    =  54