پیش‌بینی ۳ نوع بیمه برای دانش‌آموزان زائر و جزییات سفر راهیان نور

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی به اعلام جزئیات اردوی راهیان نور دانش آموزان پرداخت و گفت: دانش‌آموزان در چهار استان خراسان رضوی، سمنان، شهر تهران و شهرستان‌های تهران از طریق ریلی به اردوی راهیان نور اعزام می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،سرهنگ پاسدار علی تقوایی، معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج دانش‌آموزی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس ، در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور دانش‌آموزان اظهار داشت: پرونده راهیان نور سال 91 در 31 فروردین 92 بسته شد و پس از آن، برنامه اردوی راهیان نور سال 92 کلید خورد.

وی ادامه داد: پس از جلسات متعدد در خصوص برگزاری اردوی راهیان نور سال 92، مقرر شد اردوی راهیان نور دانش‌آموزان از 13 مهرماه به طور هم‌زمان در سراسر کشور آغاز شود که اولین کاروان به صورت نمادین با حضور سرپرست آموزش و پرورش، رئیس سازمان بسیج مستضعفین و فرمانده قرارگاه مرکزی راهیان نور از کنار مرقد مطهر حضرت امام(ره) آغاز شد و انشاءالله تا پایان سال 92 ادامه دارد.

* اعزام 100 هزار فرهنگی و 900 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان نور

سرهنگ پاسدار تقوایی اضافه کرد: در صورت تأمین اعتبارات قصد داریم یک میلیون نفر شامل 100 هزار فرهنگی و 900 هزار دانش‌آموز دختر و پسر را به اردوی راهیان نور اعزام کنیم.

وی بیان داشت: امسال 1350 کیلومتر سرزمین دفاع مقدس از آذربایجان غربی تا دهانه خلیج فارس شامل استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان آماده بازدید دانش‌آموزان است.

* دانش‌آموزان در چهار مرحله به اردوی راهیان نور می‌روند

معاون آموزش و تربیت سازمان بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه دانش‌آموزان در چهار مرحله به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند، گفت: 2 مرحله برای دانش‌آموزان پسر و 2 مرحله برای دانش‌آموزان دختر در نظر گرفته شده است که امسال در مرحله اول از 13 مهر تا 20 آبان، دانش‌آموزان پسر در حال اعزام هستند و از 25 آبان تا 28 آذر دانش‌آموزان دختر اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: پس از آن، یک ماه تعطیلی برای امتحانات دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است و مجدداً از اول بهمن ماه اردوی راهیان نور ادامه پیدا می‌کند که تا پایان اسفند نیز ادامه خواهد داشت.

* دانش‌آموزان برای اردوی راهیان نور هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند

* سفر ریلی دانش‌آموزان 4 استان

سرهنگ پاسدار تقوایی در خصوص سفر ریلی دانش آموزان به اردوی راهیان نور اظهار داشت: به استان‌ها اعلام کردیم در صورتی که امکان سفر ریلی دانش‌آموزان به اردوی راهیان نور وجود داشته باشد، تمام هزینه های آن را پرداخت می‌کنیم، اما در همه استان‌ها این امکان وجود ندارد و تنها در چهار استان خراسان رضوی، سمنان، شهر تهران و شهرستان‌های استان تهران از طریق ریلی، دانش‌آموزان را به اردوی راهیان نور اعزام کنند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان برای اردوی راهیان نور هیچ هزینه‌ای را پرداخت نمی‌کنند، گفت: تمام هزینه‌های این اردو توسط سازمان بسیج مستضعفین و آموزش و پرورش تأمین می‌شود.

* پیش بینی 3 نوع بیمه برای دانش‌آموزان زائر

معاون آموزش و تربیت سازمان بسیج دانش‌آموزی با اشاره به پوشش بیمه‌ای دانش‌آموزان در طول سفر بیان داشت: برای دانش‌آموزان سه نوع بیمه وجود دارد، شامل بیمه شخص ثالث توسط آموزش و پرورش، بیمه غرامت بسیج و بیمه حمل و نقل اتوبوسی است که در بیمه بسیج، دانش‌آموز با آغاز سفر، تحت پوشش بیمه قرار گرفته و به او کارت داده می‌شود.
 

وی به برنامه‌هایی که برای دانش‌آموزان در طول اردوهای دانش‌آموزی پیش‌بینی شده است، اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان دو روز در منطقه عملیاتی خواهند بود که در طول سفر، حداقل از سه مکان زیارتی بازدید می‌کنند و در این زیارتگاه، یادگاران دفاع مقدس حضور دارند و برای دانش‌آموزان، مناطق عملیاتی را توضیح می‌دهند که حال و هوای خاص خود را دارد.

این مقام مسئول در بسیح دانش آموزی افزود: دانش‌آموزان یک شب در نمایشگاه‌های رزمی و فرهنگی بسیج حضور پیدا می‌کنند که طبق نظرسنجی‌های انجام شده از دانش‌آموزان، بیش از 50 درصد خروجی داشته است و تمام فرایند انقلاب و دفاع مقدس متناسب با سن و سال دانش‌آموزان و قشر دانش‌آموزی معرفی می‌شوند.
 

* اردوی راهیان نور یک اردوی گردشگری نیز هست

سرهنگ پاسدار تقوایی اضافه کرد: در اتوبوس راویان و روحانیونی حضور دارند که برای دانش‌آموزان از خاطرات دفاع مقدس می‌گویند و مسابقاتی برگزار می‌کنند؛ ضمن اینکه مداحی برگزار می‌شود و تصاویری از دوران دفاع مقدس نیز که متناسب با قشر دانش‌آموز تهیه شده است، ارائه می‌شود.

وی به توزیع بسته‌های فرهنگی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در این بسته‌ها بروشور و چفیه به دانش‌آموزان ارائه خواهد شد.

معاون آموزش و تربیت بسیج دانش‌آموزی با بیان اینکه اردوی راهیان نور یک اردوی گردشگری نیز هست، اظهار داشت: دانش‌آموز از شهر خود که به مناطق عملیاتی حرکت می‌کند، از شهرها و اماکن زیارتی و گردشگری عبور می‌کند که برای دانش‌آموزان، این اماکن و جاذبه ها توضیح داده می‌شود

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  1