ایران و پاکستان قرارداد مبادله ارزی امضا می‌کنند

در حالی که از زمان وضع تحریم های آمریکا علیه ایران صادرات برنج پاکستان به ایران متوقف شده است وزیر تجارت پاکستان از امضای قرارداد مبادله ارزی بین دو کشور برابر تسهیل صادرات برنج به ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از پایگاه اینترنتی نیشن، پاکستان یک قرارداد ترتیبات مبادله ارزی به منظور تسهیل صادرات برنج با ایران به امضا خواهد رساند. صادرات برنج از پاکستان به ایران از زمان وضع تحریم های آمریکا علیه ایران متوقف شده است.
خرم دستگیر خان، وزیر تجارت و خصوصی سازی پاکستان این خبر را در مراسم نهار سالیانه اتحادیه صادرکنندگان برنج این کشور اعلام کرد.
وی همچنین گفت اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان از سال آینده نماینده ای در هیئت صندوق توسعه صادرات پاکستان خواهد داشت.
خرم دستگیر اظهار داشت، نیاز فوری برای تضمین رشد پایدار از طریق ارزش افزوده و کسب جدیدترین تکنولوژی ها برای تولید کالاهای با کیفیت در پاکستان وجود دارد. اما برای رسیدن به این هدف، باید سرمایه گذاری های جدیدی انجام گیرد.
در این مراسم، رئیس اتحادیه صادرکنندگان برنج پاکستان گفت، مبادلات تجاری رسمی بین ایران و پاکستان از زمان اعمال تحریم های آمریکا متوقف شده است. بانک های پاکستانی دیگر اقدام به گشایش ال سی برای صدور کالاها به ایران نمی کنند، اما هند چنین مشکلاتی را با ایران ندارد و روابط تجاری خوبی را در سطح دولتی با این کشور برقرار کرده است. ما باید ترتیبات مبادله ارزی یا ترتیبات مبادلات تهاتری یا ترتیبات مبادله ال سی با ایران داشته باشیم.
انتهای پیام//

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  3  =  9