غول بانکی انگلیسی تحت تحقیقات جهانی قرار گرفت

غول بانکی اچ.اس.بی.سی تحت تحقیقات جهانی در مورد دستکاری احتمالی معاملات ارزی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا این خبر در حالی منتشر شد که اچ.اس.بی.سی جهش 28 درصدی سود خالص سه ماهه خود در سه ماهه سوم سال جاری میلادی و رسیدن آن به 3.2 میلیارد دلار (2.37 میلیارد یورو) را اعلام کرده است.

 

گروه بانکی اچ.اس.بی.سی در بیانیه درآمدش اعلام کرد که رگولاتور انگلیس به همراه سازمان‌های مختلف در کشورهای دیگر در حال تحقیق از تعدادی از بانک‌ها در ارتباط با معاملات در بازار ارزی هستند.

 

اچ.اس.بی.سی در این تحقیقات که در مراحل اولیه قرار دارد، همکاری می‌کند.

 

پیش از این بانک‌های انگلیسی بارکلیز و رویال بانک اسکاتلند تایید کرده بودند که تحت این تحقیقات قرار دارند.

 

دویچه بانک، بانک سوییسی یو.بی.اس و بانک‌های آمریکایی سیتی و جی.پی.مورگان نیز اعلام کرده‌اند در این تحقیقات با رگولاتورها همکاری می‌کنند.

 

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه، بارکلیز شش معامله گر را در تحقیقاتش از احتمال دستکاری بازارهای ارزی و آر.بی.اس دو نفر را معلق کرده‌اند.

 

بخش بانکی در حال حاضر نیز با مجموعه رسوایی‌های مربوط به نرخ بهره بین بانکی که تعیین کننده قراردادهای نرخ بهره و مالی متعدد در سراسر جهان است، متزلزل شده است. این رسوایی موجب شده بانک‌ها برای فیصله دادن به تحقیقات دولتی، بیش از 3.5 میلیارد دلار پرداخت کنند و معامله گران متعددی با تعقیب کیفری روبرو هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

99  −  93  =