کشاورزان آبدانان و صالح آباد در انتظار پرداخت خسارت صندوق بیمه هستند

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام گفت: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون هیچ خسارتی به کشاورزان آبدانان و صالح آباد پرداخت نکرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،ˈعبدالرضا بازدارˈ روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پارسال تنها 45 درصد زمین های کشاورزی استان زیر پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفت

وی افزود: 65 هزار هکتار از زمین های کشاورزی استان ایلام پارسال از خدمات بیمه محصول های کشاورزی برخوردار بودند.

وی ادامه داد: با توجه به خسارت های وارده به کشاورزان بر اساس پیگیری های انجام شده، صندوق بیمه محصولات کشاورزی هنوز بخشی از خسارت کشاورزان در استان را پرداخت نکرده است.
 

رییس سازمان جهاد کشاورزی ایلام افزود: کشاورزان آبدانان و صالح آباد امسال تاکنون هیچ خسارتی از سوی صندوق بیمه دریافت نکرده اند که امیدواریم هر چه سریع تر به این مساله رسیدگی شود.

بازدار یادآور شد: پرداخت به موقع خسارت های ناشی از حوادث غیر مترقبه به کشاورزان در رغبت آنان برای بیمه محصولات کشاورزی تاثیر گذار است.
 

وی تاکید کرد: امسال 17 هزار تن بذر اصلاح شده از طریق 15 شرکت بخش خصوصی در اختیار کشاورزان قرار گرفته و گندم معمولی با قیمت هر کیلو 10هزار و 500 ریال و گندم دروم یا قیمت 11هزار ریال پخش می شود.

وی افزود: همچنین تسهیلاتی به مبلغ 24 میلیارد ریال به منظور تامین کود شیمیایی از طریق بانک کشاورزی در اختیار شرکت های خصوصی و تعاونی ها در نظر گرفته شده است.

بازدار از بکارگیری 140 نفر از دانش آموخته گان بخش کشاورزی به منظور مشاوره و راهنمایی به کشاورزان استان خبر داد و ادامه داد: این افراد در کنار کشاورزان برای افزایش بهره وری آنان حضور می یابند.

وی گفت: 170 میلیارد ریال اعتبار نیز برای خرید تجهیزات و ماشین آلات کشاورزی در استان با عاملیت بانک کشاورزی اختصاص یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −  30  =