عدم توافق غرب با ایران بهای نفت را افزایش داد

پس از عدم توافق غرب با ایران در مذاکرات ژنو بهای نفت برنت دریای شمال 0.6 درصد و نفت سبک آمریکا 0.3 درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بهای نفت در بازارهای جهانی برای دومین روز متوالی پس از عدم توافق قدرت‌های غربی با ایران بر سر برنامه هسته‌ای افزایش یافت.
 
به گزارش ایسنا، به نقل از بلومبرگ، پس از عدم توافق غرب با ایران در مذاکرات ژنو بهای نفت برنت دریای شمال 0.6 درصد و نفت سبک آمریکا 0.3 درصد افزایش یافت.
 
یوکیا آمانو رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی در راس هیات بازرسان آژانس برای مذاکرات با تهران به ایران سفر کرده است.
 
قیمتهای نفت همچنین به دلیل اطلاعات دولت چین مبنی بر توسعه تولیدات صادراتی این کشور در ماه اکتبر افزایش یافته است.
 
ریک اسپونر تحلیلگر نفتی در سیدنی استرالیا گفت: بازار نسبت به روند کنونی مذاکرات هسته‌ای با ایران بیش از حد خوش‌بین بود. این مسئله برای یادآوری خطرات موجود درخاورمیانه به بازار نفت کافی بوده است.
 
بهای نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با 63 سنت افزایش 105 دلار و 75 سنت در هر بشکه معامله شد و نفت سبک آمریکا برای تحویل در همین ماه با 27 سنت افزایش 94 و 87 سنت در هر بشکه خرید و فروش شد.
 
بهای نفت برنت روز جمعه نیز پس از سخنان وزیر امور خارجه آمریکا مبنی غیرمتحمل بودن توافق زودهنگام ایران و غرب بر سر برنامه هسته‌ای، 1.6 درصد افزایش یافت.
 
مایکل لینچ تحلیلگر نفتی در آمریکا گفت: کاهش تحریم‌ها علیه ایران اولین گام در جهت کاهش قابل توجه تنش‌های ژئوپلتیک و خطرات سیاسی در بازار نفت است.
 
کریستف دومارژری رییس اجرایی شرکت نفتی توتال در یک کنفرانس انرژی در ابوظبی نیز گفت: این شرکت در صورتی که گفتگوهای دیپلماتیک با ایران به لغو تحریم‌ها بینجامد فعالیت‌های خود را در ایران از سر خواهد گرفت.
 
وی افزود: بازگشت ایران به جامعه بین المللی خبر خوشی خواهد بود. ایران ذخایر گازیقابل توجهی دارد و همزمان با افزایش تقاضای جهانی انرژی می‌تواند نقش مهمی را به عنوان یک صادرکننده انرژی ایفا کند.
 
برآوردهای بلومبرگ حاکی از این است که ایران در ماه گذشته با تولید روزانه دو میلیون و 600 هزار بشکه نفت ششمین تولید کننده بزرگ اوپک بوده است.
 
این رقم به میزان روزانه 565 هزار بشکه کمتر از تولید نفت در ژوئن 2012 است که ایران رده دوم اوپک را دراختیار داشت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  4  =  4