طلا دیگر بهشت امن سرمایه گذاران نیست

یک تحلیلگر ارشد بازار طلا تاکید کرد، دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد طلا دیگر بهشت امنی برای سرمایه گذاران بین المللی نیست و جذابیت و درخشش خود را از دست داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،به نقل از سایت طلا /یاهو نیوز، "یونی یاکوبس" کارشناس و تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری چارت پروفیت کاپیتال تصریح کرد، دلایلی که پیش از این طلا را به بهشتی امن برای سرمایه گذاران تبدیل کرده بود اکنون از بین رفته است و طلا دیگر جذابیت چندانی برای سرمایه گذاران بین المللی ندارد.

وی در ادامه افزود: کاهش ارزش دلار، افزایش تورم، تقاضای چشمگیر در بازارهای نوظهور و افزایش سهام شرکت های معدنی دلایلی بودند که در سال های گذشته تاثیر زیادی بر افزایش قیمت جهانی طلا داشتند ولی دیگر این عوامل در اقتصاد جهانی وجود ندارند و این مساله تاثیر منفی زیادی بر کاهش قیمت طلا داشته است.

وی همچنین تصریح کرد: بهبود عملکرد بازار سهام نیز نقش مهمی در کاهش سرمایه گذاری در بازار طلا داشته است. در شرایطی که شاخص اس اند پی 500 آمریکا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 22 درصد افزایش داشته قیمت طلا در این مدت با افت 25 درصدی روبرو شده است.
ارزش دلار آمریکا نیز از ماه می 2011 میلادی تاکنون 17 درصد رشد داشته است. وی در پایان پیش بینی کرد، قیمت جهانی طلا طی 3 تا 5 سال آینده به کمتر از 700 دلار در هر اونس خواهد رسید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

24  ⁄    =  12