زیبایی در سینما و تلویزیون به چه معناست؟

بازیگری که تا آخر عمل نخندید،بازیگری که برای فرار از چشمان بادامی‌اش تن به جراحی پلاستیک داد،بازیگری که در یک روز ده عمل زیبایی انجام داد و بازیگرانی که این عمل‌ها را توهین به خود تلقی می‌کنند.

روزنامه بانی فیلم:  بازیگری که تا آخر عمل نخندید،بازیگری که برای فرار از چشمان بادامی‌اش تن به جراحی پلاستیک داد،بازیگری که در یک روز ده عمل زیبایی انجام داد و بازیگرانی که این عمل‌ها را توهین به خود تلقی می‌کنند.

بر اساس آماری که جامعه جراحان پلاستیک آمریکا منتشر کرده است، در سال 2010، قریب به 219 هزار نوجوان 13 تا 19 ساله، در آمریکا زیر تیغ جراحی زیبایی رفته‌اند.

شاید یکی از مهمترین دلایل آن، تغییر تعریف زیبایی در این کشور و دیگر نقاط دنیا باشد، کلمه‌ای که امروزه بیش از همه در آمریکا توسط ستاره‌های هالیوودی و شخصیت‌های تلویزیونی تعریف می‌شود، آنان که خود نیز قربانی سیستم پیچیده‌ای هستند که از همان 20 سالگی درگیر آن می‌شود و آن‌گاه که به دهه 4 و 5 زندگی‌اشان می‌رسند تمام تلاش خود را می‌کنند تا 20 ساله به نظر برسند.

«پاتریشیا هیتون»،‌مدل و بازیگر هالیوود، می‌گوید: اگر هالیوود را یک اتاق نشیمن فرض کنیم، جراحی پلاستیک همانند فیلی عظیم‌الجثه در این اتاق است.

عمل زیبایی در هالیوود قدمت طولانی دارد آنچنان‌که مجله «طرفداران هالیوود» چند دهه پیش در مقاله‌ای ضمن اشاره به این مسئله می‌نویسد: ذکر اسامی ستاره‌هایی که به جراح پلاستیک مراجعه کرده‌اند، غیرممکن است، به جزء عده محدودی، آنها چنین چیزی را نمی‌پذیرند.

تکذیب انجام عمل زیبایی از سوی ستاره‌های هالیوود در اوایل قرن 20 میلادی،  نشان دهنده این مطلب است که اگر چه این موضوع از اواسط دهه 20 و اوایل دهه 30 میلادی در هالیوود وجود داشته ولی برخلاف امروز، این مسئله در هالیوود به امری عادی و پزی اجتماعی تبدیل نشده بود و همچنان زیبایی طبیعی یک امتیاز بوده است.
 

زیبایی

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =