فهرست تیم های راه یافته به جام جهانی برزیل

در حالی که قرعه کشی جام جهانی 2014 برزیل روز 15 آذر (ششم دسامبر) انجام می شود، حضور 23 تیم در تورنمنت سال آینده قطعی شده است و سرنوشت مابقی تیم ها در چند روز آینده مشخص خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، 32 تیم در جام جهانی سال آینده حضور خواهند داشت.قرعه کشی این تورنمنت روز ششم دسامبر انجام می شود.
 
فهرست تیم هایی که به جام جهانی 2014 برزیل راه یافته اند عبارت است از:
 
در اروپا کشورهای ایتالیا، هلند، بلژیک، سوئیس، آلمان، روسیه، انگلیس، بوسنی ، اسپانیا راهی جام جهانی شده اند.
 
در اروپا چهار سهمیه هنوز باقی مانده که با انجام دیدارهای پلی آف سرنوشت آنها مشخص خواهد شد. دیدار رفت پلی آف پرتغال و سوئد با نتیجه یک بر صفر به سود پرتغال انجام شد. ایسلند و کرواسی به تساوی بدون گل دست یافتند. اوکراین با نتیجه دو بر صفر فرانسه را شکست داد. یونان نیز موفق شد 3 بر یک رومانی را مغلوب کند. دیدارهای برگشت روز سه شنبه برگزار می شود.
 
در آفریقا، تاکنون فقط سرنوشت ساحل عاج و نیجریه مشخص شده است. سرنوشت سه سهمیه باقی مانده این قاره با انجام دیدارهای پلی آف مشخص خواهد شد.غنا در دیدار رفت شش بر یک مقابل مصر پیروز شد. بورکینافاسو نیز سه بر دو الجزایر را مغلوب کرد. دیدارهای برگشت این تیم ها روز سه شنبه برگزار می شود.
 
تونس و کامرون به تساوی بدون گل دست یافتند. دیدار برگشت دو تیم روز یکشنبه انجام می شود.
 
در قاره آسیا، استرالیا، ایران، ژاپن، کره جنوبی به عنوان نمایندگان این قاره در جام جهانی برزیل حضور خواهند یافت.
 
اردن دیگر تیم آسیایی نیز، برای صعود به جام جهانی دو دیدار رفت و برگشت پلی آف مقابل اروگوئه نماینده آمریکای جنوبی برگزار می کند. اروگوئه در دیدار رفت پنج بر صفر به پیروزی دست یافت. دیدار برگشت روز سه شنبه برگزار می شود.
 
در منطقه آمریکای جنوبی، برزیل میزبان این رقابتها، آرژانتین، کلمبیا، شیلی و اکوادور تاکنون حضور خود را در جام جهانی سال آینده قطعی کرده اند.
 
در منطقه آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب، کاستاریکا، آمریکا و هندوراس در تورنمنت سال آینده حضور خواهند داشت.
 
در این منطقه مکزیک باید دو دیدار رفت و برگشت پلی آف مقابل نیوزیلند نماینده اقیانوسیه برگزار کند. مکزیک در دیدار رفت پنج بر یک به برد دست یافت. دیدار برگشت روز سه شنبه برگزار می شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

18  ⁄    =  2