پاسخ شرکت پاسارگاد به گزارش «قیر و دستمال کاغذی»

روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت نفت پاسارگاد به گزارشی که روز دوشنبه 20 آبان‌ماه با عنوان «از کارخانه دستمال کاغذی تا مدیریت بزرگ‌ترین تولیدکننده قیر خاورمیانه» در تابناک منتشر شده بود، پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک،از ایسنا، در این جوابیه آمده است:

«1- در بخشی از مطلب درج‌شده در سایت تابناک آورده شده: شرکت نفت پاسارگاد، پیش از این، همواره جزو سه شرکت بر‌تر هلدینگ نفت و گاز تأمین (تاپیکو) محسوب می‌شد اما اکنون از لحاظ فروش به پله 15 و از لحاظ تولید به رتبه 12 سقوط کرده است و به طور تلویحی (ذکر نام) مقصر آن را مدیری بیان کرده که از مدت قبول مسئولیت او قریب به 3 ماه می‌گذرد. نزول رتبه نفت پاسارگاد در هلدینگ، مربوط به قبل از دوره آقای جبرائیلی بوده و اصولاً یکی از علل انتخاب مهندس جبرائیلی همین نزول رتبه پاسارگاد می‌باشد. البته در مدت اندک حضور ایشان، میزان تولید افزایش یافته و بر روند فروش نیز تأئیر شگرفی گذاشته شده است.

2- نویسنده مطلب با درج اطلاعات آماری و درصدهای نادرست سعی کرده مطلب خود را برای اقناع و باورپذیری خوانندگان با هدف تخریب وجهه مدیریتی این مجموعه، مستند و منطقی جلوه دهد، در حالی که آمار دقیق و قابل استناد با مراجعه به بورس در دسترس است.

3- در نوشته مزبور تلاش شده تا وضعیت بحرانی تولید و فروش شرکت نفت پاسارگاد به مدیریت جدید نسبت داده شود در حالی که سابقه کاری و مدیریتی جبرائیلی در حل این بحران‌ها از عمده‌ترین دلایل انتخاب ایشان بوده است. سابقه روشن ایشان در نجات شرکت‌هایی از این دست، همانند پتروشیمی آبادان شاهدی بر این مدعاست.

4- متن سایت تابناک با درج مطلبی تحت عنوان«‌مسعود جبرائیلی، مدیرعامل سابق کارخانه دستمال کاغذی لطیف بر صندلی مدیریت بزرگ‌ترین تولید‌کننده قیر کشور تکیه زد» سعی کرده است توان مدیریتی وی را برای مدیریت این شرکت، زیر سوال برده و با تیتر کردن این جمله به نوعی در صدد تمسخر و استهزاء برآمده است. (البته شرکت لطیف نیز بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده کاغذهای مخصوص و ویژه در کشور و خاورمیانه می‌باشد و با مدیریت آقای جبرائیلی به سودآوری عالی رسیده است.) و از سویی جابه‌جایی وی را سیاسی و منتسب به گروهی خاص جلوه دهد که غیر منطقی و غیر اخلاقی است. نویسنده، خوب می‌داند که انتخاب آقای جبرائیلی به مدیرعاملی نفت پاسارگاد به دلایلی کاملاً روشن در تاریخ 07/ 05/ 92 مورد مخالفت شدید مدیران عالی وقت تامین اجتماعی قرار گرفت. همگان در هلدینگ نفت و گاز پتروشیمی ایشان را مدیری حرفه‌ای و غیرسیاسی و متخصص در حل مشکلات شرکت‌های بحران‌زده و تبدیل به شرکت‌های سودآور با سابقه‌ای 28 ساله می‌شناسند. آنچنان که در چند سال گذشته نیز ایشان به عنوان مدیرعامل به شرکت‌های ضررده وارد شده و در کمتر از یک سال رتبه آنها را در بین شرکت‌های تاپیکو تا حد ممتاز ارتقاء بخشیده است. در حالی که در متن منتشر شده، نه تنها این نکات مثبت دیده نشده است، بلکه سعی شده است با نگاهی غرض‌ورزانه سوابق ایشان زیر سوال برده شود و ‌گویا نویسنده از انتصاب وی ناخشنود است. البته با آمدن مهندس جبرائیلی به این شرکت و برنامه‌های اصلاحی ایشان، منافع من غیر حق و کلان عده‌ای به خطر افتاده است که شاید دلیل خوبی برای حملاتی از این دست باشد.

5- همچنین به دلیل وضعیت دشوار و مشکلات متعدد پیش‌ روی شرکت، از آبان‌ماه سال 91 سهامداران و اعضای هیئت‌مدیره که معتمدان سازمان تأمین اجتماعی و سازمان بازنشستگی کشوری هستند، در پی یافتن شخصی بودند که توانایی مدیریت و ساماندهی امکانات را داشته باشد و این رویکرد منجر به تغییر چند مدیرعامل شد. هیئت‌مدیره شرکت با حساسیت و احساس مسئولیت در پی آن بود تا به هر طریق ممکن، تولید شرکت را رونق داده و موجب افزایش سود برای سهامداران و شرکت شود. از این‌رو در نهایت با توجه به سوابق مدیریتی و رزومه‌ کاری آقای جبرائیلی در شرکت‌های شستا و شرکت‌های ملی صنایع ایران، ‌هیئت‌مدیره بر اساس ملاک‌ها و شرایط استراتژیک شرکت، وی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کرد و وی در این مدت انتظار داشت تا مدیران بالادستی این صنعت و دولت دهم وی را برای حمایت و پشتیبانی از بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی یاری دهند که متأسفانه این مهم در دولت دهم صورت نپذیرفت.»

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
بدون نظر
  1. م می گوید

    خواهشمند است این مطلب نیز به اطلاع مردم شریف ایران رسانده شوددرمدت حضورایشان درشرکت لطیف کارخانه حریرخوزستان زیرمجموعه لطیف به اتش کشیده شدومبلغ12000000000میلیاردهزینه بازسای ان شده که توسط شرکت لطیف تامین سرمایه وتوسط پیمانکار صمیمی اقای جبرییلی بازسازی شده است

ارسال یک پاسخ

  −  1  =  4